AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
617

Kombi bilar och ett grusput utan dess like?

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Är det bara jag som alltid får stenskott av kombi bilar? Ligger man bakom en kombi bil så poppar det bara grus och skit fram på sin egen bilen. Volvo kombis är värst av alla, de kan inte ha någon aerodynamik överhuvudtaget. Höj skatten eller försäkringen på dessa familje bussar, eller ge dem ett busskort.

Dessa är dem värsta att ligga bakom:

1. Volvo V70 (klar vinnare, har de tänkt överhuvudtaget på areodynamiken bakom bilen?)
2. Saab 95
3. Audi A6, A4:an är mycket snällare

Picket bilar borde förbjudas helt eller straffskattas. Kan inte Sossarna skapa en mydighet i frågan så ska jag rösta på dem i nästa val.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Jag som jobbar på en mack kan också bidra med ett argument för högre skatt på åtminstone Saab 9-5, för varje gång någon kör in en sådan i automattvättet så stannar tvätten.

Mycket irriterande att behöva krångla med det varje gång en Saab-ägare ska tvätta, jag har mailat Pär Nuder och hoppas på skattehöjningar alternativt beslut om direktförverkande av alla Saab 9-5.
Finns ju faktiskt enkla lösningar på problemet.
Ligg inte så jävla nära!!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag har aldrig märkt någont skillnad (har så gott som inga stenskott), men så brukar jag hålla ordentligt avstånd.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
MB: Jag ligger inte så jävla nära. Ligger på ett jävla lagomt avståndet man ska ligga bakom en jävla bil. :)

Men det är klart, vägarna är så dåliga i detta land vad tänkte jag på igentligen, man måste vänja sig med att det är grus på 110 vägar.

Det hjälper inte att bara hålla avstånd. Oftast så får man ju stenskotten när någon kör om en.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hålla avstånd och stänkskydd borde vara obligatorium på alla bilar....
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Asken avstånd :) jo jo har fortfarande en skadad stötis på vinden som hälsade på en fransyska i häcken :) stänkskydd hade nog inte hjälpt :DDD

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.