AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
926

320-05 mot 318-03 (cab)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Går i funderingar att byta bort denna bil:
E46 320-05 limo, uttagen 05-01, 1000 mil
Xenon, sportstolar, Klimat, Komfort, Sport-pkt, silvergrå.svensk
Mot denna:
E46 318-05 Cab, uttagen 03-03, 1300 mil, Komfortpaket, Svart läderklädsel, Bi-Xnonljus, Infällbara ytterbackspeglar,Sportstolar, Armstöd fram, Aluminiuminteriör, Elinställbara stolar, svensk.

Just nu är jag jäkligt sugen på en cab men frågan är om jag gör ett bra byte? Har haft E46 328 innan och nu 320, frågan är om 318 blir för "tråkigt" och är det dumt att byta bort den fria servicen och garantin som jag har på nuvarande bil.

Jag vet, det är bara jag som kan välja men åsikter är välkomna.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Visst är 318i:n tråkigare i motorgången, men att du skulle förlora mycket drag är jag faktiskt inte så rädd för. Jag har just idag hemma en 316i som lånebil från BMW Borås och jag var imponerad över att en 316i kan vara så pigg! Den är riktigt kvick i stadskörning om man inte börjar varva för där kväver den sig bara.
Till dagligdagskörning så duger en 318i garanterat gott. Till på köpet får du ju en väldigt trevlig bränsleförbrukning. :)

Värdebiten får nog egentligen någon annan stå för, men cabbarna i allmännhet och E46 i synnerhet har ju en tendens att hålla sig skamligt bra, vilket man väl kanske inte kan säga om de övriga modellerna. En 318i cab kommer säkerligen sjunka fortare än en 325i cab eller liknande, men som sagt så brukar de ju stå sig rätt bra ändå.

Att kunna trycka ner taket när man känner för det är ju inte tråkigt. :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

318-03 cab är det ju by the way... inte -05.

Tror inte heller jag kommer sakna den lilla sexan så värst. Den låter ju iof trevligt men någon vidare knuff är det ju inte. Bränsleförbrukningen i 318 lär ju komma väl tillhands med dagens bensinpris som sagt. :)

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Säljaren ska återkomma med slutligt bud. Vi får se. Jävligt sugen som sagt...
Anders:

Denna Länk bil, på Philipson i Falun? Riktigt snygg måste jag säga!

//Chrille
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Yepp, stämmer !

Fälgarna lär dock bytas mot mina MV-eker i 18" :)
Jag tror att man framöver kommer se att bilar med mindre bensinsnålare motorer kommer bli allt populärare.
Anders: En facelift Ci/Cab utan m-sportpaket ser inte mycket ut för världen enligt mig :)
Nu är jag ju iof inte något facelift förespråkare, men om jag kommer köpa en sådan framöver så måste den ha m-sportpaket. Den ser alldeles för tam ut annars.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Men f-n, du o ditt M-pak !!!
;)

Jag får väl eftermontera det så du blir nöjd!
Men allvarligt, visst är gör det en del med m-pkt. Men jag gillar den faktiskt bra som den är måste jag säga.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
jag beställde en e-90:a men sprang på en cabbe 330ci sen var det kört bara att avbeställa 90:an till förmån för 46:an.

och jag ångrar mig inte problemet är väl när man en gång vant sig att vara taklös är det svår att återgå till det normala men det vet du ju redan. Klar du kommer sakna 6:an blir ju ännu mer påtagligt när du kör utan tak. betydligt skönare ljud men dyrare i bensin visst, själv har jag slutat räkna dl hit eller dit det beror så mycket på körsättet.

tycker 318 ser helt okey yt som den är

lycka till ..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Precis det som är problemet. Taket ! :)
Letar efter knappen som fäller ner eländet utan framgång som det är nu...
Jag tar hellre en E-46 efter faceliften och utan M-pkt
än en med M-pkt innan faceliften.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.