AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.412

M3 E:36 : Bytt till Supersprint

Philly
Hej.
Jag kom över ett supersprint till ett väldigt förmånligt pris =)

Igår satte vi på det. Passformen va som väntat, PERFEKT.
Inga konstigheter alls.

Efter monteringen startade vi bilen, och det låter ungefär som ett orginalavgas.

Bilen gick varm ett par minuter. Vi ställde oss bakom och lyssnade. Låter fortfarande som orginal. Gasade till ett par gånger, och kände hur håret på armarna resde sig.

Detta är ett system som jag STARKT kan rekommendera (kattback DTM )

När man kör lugnt låter den orginal, men när du gasar på så låter det som en vild M3a, nästan som en vråltrimmad motorcykel.

HELT UNDERBART. INGET MULLER som alla 240's, utan helt UNDERBART!

ville bara skriva av mig!

/Philly/

///M Powa
Philly
+ att JAG kunde känna en skillnad mot orginalavgaset.

Den känns betydligt rappare på gas, reagerar direkt. Och eftersom att den inte mullrar, så skapar den INGEN "Placeoeffekt"

med andra ord, man känner att man fått lite extra hästar, även om det bara rör sig om 5 hästar, så känns dem.

Ni som inte tror mig, får gärna komma och prova, och jämnföra med en orginal!

ha det!

/Philly/

///M Powa
Supersprint är mycket välljudande på e36 m3 3.0, jag hade ett sådant på min -95'a. Bra val!

Mvh,
/Wille
Men ingenting mot Eisenmann ;)
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Precis inget mot Eisenmann =)

Philly: Är det en ny dämpare eller en begagnad??

Länk
Philly
om man ska jämnföra systemet, som är från katt i %, då 100% är nytt, så är detta 89% nytt.

Tog bort all sot + smuts med avfettning, lacknafta och avslutade med en vaxning.

Systemet ser NYTT ut!

är fruktansvärt nöjd!

///M Powa
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Philly: Desto mer du kör med dämparen desto mer kommer den att låta, dvs att man bränner bort överflödig dämpning.
Jag har stor skillnad på min när den är kall och varm oxå.
Mycket bättre njud i pipan när den är värm =)

Härligt att du är nöjd!!

Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Mitt MK avgas låter mycket trevligt också, lite MC ljud på varven, svarar rappare också, uppges öka effekten med runt 10 hk..
En billig & bra uppgradering för er som fortfarande kör med originalpiorna! :)
m3kär
Är nöjd med mitt Ferritas, märkte absolut en skillnad mot orginalet på hur det svarar när man trycker till. Hur många hk som bonus vet jag inte men gissar på mellan 5-10 någonstans!? Ljudet är riktigt bra fast det finns råare.
men också sämre. :)
// Robban
Kör med Supersprint på en av mina bilar av icke-bayerskt ursprung. Låter trevligt. Fast ett trevligt avgasljud kan vilken bil som helst få. Det riktigt sköna ljudet återfinns på insugssidan.
Philly
såg nyss att det sitter dubbla 3" INNAN kat. någon som bytt ut och svetsat dit... så jag ligger kanske runt 295hp?

///M Powa
Ja kör på Remus på min 94ans M3a.. Låter riktigt trevligt

Min M3

Länk
har supersprint hela vägen från grenrör.. alltså kattersättare + sistasystemet...låter gode fint när man öppnar spjällen.

Hade ett G-power på förra m3an..Den lät kan jag säga..mmm
Philly: På en M3 ger det med största sannolikhet inget effekttillskott alls med tretumsrör före kattarna. M3 har ett välfungerande främre avgassystem original.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kul att du blev nöjd! Täntke dra ett Eisenmann-system till min M5, men jag tror det blir original trots allt.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.