|
|
|
|---|---|
|
Har förmodligen en vattenpump som håller på att säga upp sig på en 320 -86. Saken är den att jag ska köra hem skrället till en väntande vattenpump och kamrem och det är 100 mil. Vad tror ni, när en vattenpump börjar väsnas är det riktigt idiotdumt att köra. Med andra ord, vad tror ni om mina chanser att komma hem utan rasad motor? // Johan | |
TobbeBMW |
Jag tror dom är ganska små faktiskt, det är ju trots allt inte "bakom kröken" du ska. 100 mil nonstop med en dålig pump är att BE om trubbel. |
|
Ta med dig en pump och byt på plats innan du åker hem. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Jo, skulle jag med vilja, men jag var smart nog att beställa en som ligger hemma så det känns ganska jättesurt att behöva köpa en ny fast man har en som ligger o väntar på mig. har inte heller nånstans att vara o skruva här.. men men tror ändå jag chansar, om inte annat får jag ju en anledning att stoppa i en b25'a :) |
|
|
bättre att betala för en extra vattenpump än för en extra motor. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Varför skulle motorn rasa för att vattenpumpen ger upp? /Johan |
|
parolof |
överhettning |
|
Jaha, jag har haft 2 st v-pumphaverier, dom har kommit på en sekund, ingen risk för att hinna överhetta där inte. Därför jag undrade. /Johan |
|
parolof |
om du fortsätter och kör så överhettar väl motorn till slut |
|
"Toppen" kan gå åt helvete vid överhettning. |
|
|
Jojo, självklart. Men i mina fall sa det i princip "pang" körde kanske 50 meter efter det. Men om den smyghavererar så är det klart att den lätt kan överhetta. /J |
|
| Kan kanske tillägga att jag inte är 100 på att det är vattenpumpen. Det är inte ett skrikande ljud som ökar med varvet som man kanske tänker på först vid vattenpumpshaveri utan mer ett mellanting mellan rassel och knack. Dock kommer det allra längst framifrån så det är det som oroar mig och det första som jag tänker på är vattenpumpen. | |
|
Neues Det billigaste är fixa felet på plats, hos närmaste BMW kunnig verkstad. Eftersom du inte vad som är paj så kan det vara rätt mkt. När en bilmotor (inklusive vattenpump) börjar rasa så är det sämsta (och dyraste) man kan göra att försöka köra vidare. 100 mil är ingen småsträcka direkt. E |
|
|
Har du kollat generatorn, min lät likadant. Sätt en skruvmelsel mot generatorhuset och är det då riktigt jävliga vibrationer så är det nog generatorn som är på väg att säga upp sig. |
|
| Jag fick just tipset angående generatorn, ska kolla det i eftermiddag, skulle vara underbart om det bara var den ... | |
|
Är det kamrem på en 86:a? I så fall kan man misstänka en spännrulle till kamremen. |
|
|
Det är en annan av mina funderingar, just nu har jag tre alternativ som jag ser det, antingen vattenpumpen, generatorn eller spännrulle. Hoppas på generatorn... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.