AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
2.843

Någon som vet något om Shabir Yousofi Automobile

Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Hej,
Har haft kontakt med Shabir Yousofi Automobile på Langhorner Chausse i Hamburg och undrar nu om någon har erfarenhet av denna bilfirma. Skall tydligen ligga i närheten av flygplatsen. Skall ev köpa en z3 till sambon utav honom men vill veta om det är en fuling eller en reko handlare.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Tyvärr vet jag inget om handlaren.

Har du någon länk till hemsidan?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Verkar vara en "vimpelhandlare".
Det vill till att man har gott om is i magen samt enorm känsla för bilar och ett rejält tilltaget reparationskonto om man ska handla bil av en vimpelhandlare i Hamburg!

Inget för mig med andra ord :)

Mvh,
Kalle
Vid området runt flygplatsen ligger de mest ökända bilhandlarna i Hamburg. Var på din vakt om du skall köpa en såpass dyr bil där.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Är det denna bil? Länk

//Player
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Utbudet av Z3:or är ju stort så att bege sig till detta område tycker jag är detsamma som att be om att blir blåst. Givetvis så är det mycket möjligt att denne handlare är hur bra som helst men området är, som Rolex säger, ökänt.

Redan för över 10 år sedan när importvågen började dra igång så skulle man undvika Hamburg och i synnerhet vimpelhandlarna där. Har väl knappast blivt bättre med tiden. Tror faktiskt du kan köra nästan var som helst i Tyskland och köpa din Z3 med mindre risk att bli lurad än i detta område.

___
//Ulf
Lurad lär man bli, frågan är hur mycket. En fyrcylindrad Z3 är ingen tidsinställd bomb i alla fall. Själv hade jag inte handlat en vimpel-cab i juni. ;)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag har riktigt svart att tro att den gatt knappt 11.000 mil, iom att den har hardtop sa lar den ha anvants pa vintern ocksa...
Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Hejsan,
Det verkar alltså som att jag skall lägga ner att handla bilen där. Bilen i fråga är den som " Player " länkar till. Jag har en kille som skall kolla bilen åt mig på plats i dag. Skall bli mycket intressant att höra hans utlåtande.

Har ju läst importguiden och förstått att Hamburg och speciellt Langhorner Chausse skall var ökänt för sina vimpelhandlare och skumma affärer.

Återkommer om skick på Z3:an
Jag hittade min 540 hos en småhandlare i importträsket Hamburg, efter många timmars efterforskningar visade sig bilen vara ärlig, så why not? Förstår fortf. dock inte hur den hamnade där bland några sunkiga småbilar ;)
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Langenhorner Chausee är ökänd som en av de tre värsta skrotbilsgatorna i Hamburg. Men om han garanterar mätarställningen så tror jag inte felet sitter där, då är väl en rejäl krockskada troligare.
Jag har köpt bil på den gatan, och blivit toklurad, liksom mitt resesällskap. Jag skulle aldrig sätta min for där igen! Kolla hellre i en prisklass där du kan hitta fina bilar.

mvh Johan
Här finns det fina Z3:or. Länk
Nu verkar bilen vara såld i alla fall, undrar om den numera rullar i Sverige?
Ch
53
Christeen
523 ia Touring -98
Hallå,
Killen som kollade bilen åt mig sa att den inte var i speciellt bra skick. Hela backspeglarna hade lacksläpp och det var mycket slitage på skinnet. Det saknades dessutom stoppning i förarstolen på ett ställe. Bilen var ganska risig enligt min källa så det var nog lika bra att hoppa denna bil. Priset jag fick var 8300 euro inkl.skyltar.
Njuren
Ska man köpa i tysklan ska man köpa från auktoriserat

BMW - i nöd och lust?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Njuren:
Varför är det ett måste, Jag vet många som köpt av andra utan några som helst problem.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Gör som jag och köp direkt av en privatperson... Mycket säkrare än hos vimpelhandlarna..
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Samma här, köpte min 328 av privatperson i Kerpen, Tyskland och det köpet ångar jag aldrig. Han som jag köpte den av hade väldigt knappa engelska kunskaper och jag det samma i tyska. Men det gick faktiskt riktigt bra med hjälp av Altavistas Bablefish.

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

"ångrar" skulle det vara ;)

Mvh. Patric
Min E38
Länk
BMWCS #4598
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.