|
|
|
|---|---|
|
Men bara när det är under kvarts tank. Misstänker tankavluftningen, var sitter den och hur kan man kolla den, kostnad mm??? Det är aldrig försent?? | |
|
Har för mig att det diskuterats tidigare här på forumet...Som du menar är det mest troligt någon tankavluftningsventil som har "havererat" och kostar visst i runda slängar 350-400kr och tar 5 min att byta. Byt den så fort som möjligt,tanken kan spricka(om det nu är det felet)...inget kul alls. Tyvärr vet jag ej var den sitter på E38,finns säkert någon som vet exakt var denna ventil sitter, och kan skriva ner det här...ev. Mvh Janne. |
|
|
Är nästan helt säker på tankavluftningen, och när jag har helt fullt i tanken, så osar det lite bensin om bilen! Det är aldrig försent?? |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack! Får börja med att ta bort packningen! Och hålla tummarna att tanken har klarat sig!!!!!! Det är aldrig försent?? |
|
| Har bytt tankavluftningsventilen och fick senare veta hur enkelt det är att kolla den! Man bara blåser i den så pulserar luften igenom ventilen. Så min gamla ventil var hel. Vad mer kan man kolla så att man slipper klonket i tanken??? | |
|
Vart satt ventilen någonstans ? Mvh //Swempa |
|
|
Den sitter längst fram till vänster i motorummet, Framför oljefiltret. Det går två slangar plus en kontakt med två kablar till den. Det är aldrig försent?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.