|
|
|
|---|---|
| Det sitter ett skydd i plast framför hel och halvljusen fram, det har blivit ganska matt med åren, går det att fixa det på något sett,finns det något bra medel att polera med eller??? | |
|
Hej, Prova exempelvis Stardust, ett bra sprayvax som SMARTAB säljer. Finns att köpa ex här www.akmobilkonsult.se Är glasen riktigt matta kan du även prova att slipa med ett superfint våtslippapper. Spraya ytan med ex såpvattenlösning medans du slipar. Efterpolera sedan med nämda Stardust. Annars säljer Hella utbytesglas för ca 2 papp. Lycka till! Mvh / Andreas |
|
|
andrkv: Säljer Hella utbytesglas till våra faceliftade bilar? Har du artikelnummer eller något som styrker detta? // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| Ta bara autosål så blir dom som nya | |
|
Jag testade "Meguiars PlastX Clear Plastic Cleaner & Polish" och det fungerade över all förväntan. Efter lite polerande för hand så blev plasten så gott som nya. Billigt med, 75:- eller så. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
| kan man slipa ner glasen på en e34 med fint sandpapper och vatten? eller gäller det bara plast? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.