|
|
|
|---|---|
| Har provat Autosol och Turtle wax chrome shine utan resultat. Vill bara få kromlisterna att blänka lite. Vad gör jag för fel, eller är det s-t produkter? Vad göra-vill inte köpa nya lister. | |
| Hmm - har också kromlister på min bil - eller rättare sagt - plastlister som ser ut som krom. Jag gör inget speciellt men nog tycker jag att mina blänker - har visserligen tvättat av de med diskmedel för att få bort mattande vax - men det är klart att de inte blänker och gnistrar som äkta krom och det tror jag aldrig att de någonsin varken gjort eller kommer att göra.. | |
|
Jag vet inte vilken bil du har, men många lister är av aluminium, och dom är inte lika blanka som crome, och blir dessutom lättare repiga. BMW CS #5206 |
|
|
på insidan av mina dörrar sitter det "krom"lister i höjd med rutans nederkant, dessa ser väldigt matta ut och nästan som ett lager lack krackelerat och gulnat, någon som vet hur jag får dessa att se fräscha ut? bilen i fråga är en E38 -97 Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk |
|
|
Undrar exakt samma sak som "pcdoctor". Har också "kromade plast lister?" inuti kupén nederkant rutorna i dörrarna på min E32:a som gulnat o flagnat,finns det något tips om rengjöring så man slipper köpa nya,brukar inte vara billigt dylika prylar :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.