AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.471

Kromlister blänker ej

Har provat Autosol och Turtle wax chrome shine utan resultat. Vill bara få kromlisterna att blänka lite. Vad gör jag för fel, eller är det s-t produkter? Vad göra-vill inte köpa nya lister.
Hmm - har också kromlister på min bil - eller rättare sagt - plastlister som ser ut som krom. Jag gör inget speciellt men nog tycker jag att mina blänker - har visserligen tvättat av de med diskmedel för att få bort mattande vax - men det är klart att de inte blänker och gnistrar som äkta krom och det tror jag aldrig att de någonsin varken gjort eller kommer att göra..
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag vet inte vilken bil du har, men många lister är av aluminium, och dom är inte lika blanka som crome, och blir dessutom lättare repiga.

BMW CS #5206
på insidan av mina dörrar sitter det "krom"lister i höjd med rutans nederkant, dessa ser väldigt matta ut och nästan som ett lager lack krackelerat och gulnat, någon som vet hur jag får dessa att se fräscha ut?

bilen i fråga är en E38 -97

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Undrar exakt samma sak som "pcdoctor".

Har också "kromade plast lister?" inuti kupén nederkant rutorna i dörrarna på min E32:a som gulnat o flagnat,finns det något tips om rengjöring så man slipper köpa nya,brukar inte vara billigt dylika prylar :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.