|
|
|
|---|---|
|
Läste ett inlägg i någon tråd för ett tag sedan (hittar den inte nu) att det var någon som hade monterat e39 vita baklysen, utan att behöva kapa eller borra någonting i plåten. De passade alltså direkt. Är det här bara bullshit eller känner ni till dem? Enligt Länk så måste man kapa i plåten. Det är dock inte dessa "lexuslysen" jag ska ha utan de vanliga röda/vita. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk | |
|
BMW original facelift bakljus kräver borrning. Kopiorna brukar inte kräva borrning, men undantag finns säkert.... Kärran Länk |
|
|
Ok, Jasså! Men till exempel "LED-Celis HELLA" Länk behövs det borra något för dem? De verkar mest intressant för mig.. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Japp! Man får borra upp ett hål samt ett nytt. mvh |
|
|
Vilka är det som inte kräver någon borrning? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Det jag känner till är att endast Hella "led" som det måste borras för men det är inget märkvärdigt.Monterade sådana själv på ca 3 tim sedan får du med en ny ljusmodul som ska programeras på Bmw.För du får larm om trasigt bakljus samt flimmer i lysdioderna t.ex vid endast parkeringsljus tillslaget utan att motorn går så tänds även bromsljuset svagt.Led ljuset drar mindre ström än de två vanliga 5 wattarna som sitter på varje sida. mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vanliga Hella med vit blinkers passar rakt av. Länk Sedan finns det krystallook som är lika faceliftljusen och dessa tror jag inte heller behöver borras nått för. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Köpte idag vanliga Hella original som hasso länkar till. De passade rakt av. Detta var nog det enklaste bytet jag gjort på bilen.. fyra muttrar att ta bort per sida, sedan är bakljusen lösa. Det tog ca 10min per sida att byta och då hann jag även med en noggrann rengöring på karossplåten bakom de gamla bakljusen. Mkt skitigt där! Tack för hjälpen alla! Hade garanterat inte varit något problem att borra heller om det hade behövts, nu när man fick se hur det såg ut.. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.