AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.200

Varför repar folk BMW-bilar?

Sida 2 av 2
Nån som vet om detta fenomen har minskat jämfört med för 10-15 år sen. På den tiden sålde BMW 2000-2500 bilar om året i sverige och innan privatimporten kom igång, nu är ju BMW vanliga på vägarna.

Keep your distance!
Här på bolaget så är uppfattningen att skadegörelse har ökat markant de senaste 15 åren. Gäller då inte BMW specifikt.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Fick min bil nästan totalt repad för inte så länge sedan. Vart i omlackad till mer än 50% Bilen stod på garageuppfarten i "lugna villaområdet" Vet inte vilket pucko som varit i farten. Ingen annan i området var drabbad.

Men nog har detta idiotiska beteende ökat. Hör det allt oftare att kompisar/grannar/kollegor berättar. Och det verkar gälla alla sorters bilar.

Ingen aning om vad det kan bero på, somliga tankar i tråden ligger ju nära till hands. Fast mest tror jag på jantelagen!!

Surt som fan är det oavsett vilken bil man har. Ett sånt strul med att få det fixat och pengar som man verkligen kunde använda till roligare saker.

Fransosen
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är ju knappast bara BMW-bilar som blir repade. Chefen köpte ny Alfa Romeo GT. Blev repad andra dagen han hade den. Och att det skulle vara kommunister som repat den utgår jag ifrån eftersom bilen var parkerad vid en seglarklubb.

Co
10
Corro
520i -98
Jag har haft Volvo och nu BMW och jag kan bara säga att VISST är det skillnad. FOLK RETAR SIG PÅ BMW. Allt annat är BULL SHIT!!!
Co
10
Corro
520i -98
I LOVE MY BWM, trots att just nu den skvätter som en löpande tik. "Vattenläckage".

Älska att reta folk som tror att alla är lika dumma som de själva är.
> Corro

Nya volvobilar råkar ut för mkt skadegörelse.

>Acey

"kommunister som repat den utgår jag ifrån eftersom bilen var parkerad vid en seglarklubb" ??????

Ok visste ine att det fanns ett samband. Trodde snarare att det var tvärt om.
> Corro

Nya volvobilar råkar ut för mkt skadegörelse.

>Acey

"kommunister som repat den utgår jag ifrån eftersom bilen var parkerad vid en seglarklubb" ??????

Ok visste ine att det fanns ett samband. Trodde snarare att det var tvärt om.
Dr
342
Dredd
525d -10
"Och att det skulle vara kommunister som repat den utgår jag ifrån eftersom bilen var parkerad vid en seglarklubb."

Jag fattar inte... Är alla seglare kommunister eller?
Dredd; Ja, alla andra har motorbåt;)

Mvh Stephan

Skadegörelse kan drabba alla fordon, min 83:as VW fick i går sin ena backspegel ommöblerad, tur nog höll den för behandlingen, jag har hört om repade, VW Polo-98, VW Beetle-99, sett en helt och hållet saboterad Porsche 911 Cabrio-85 inget på bilen utom hjulen/motorn var helt, allt annat sönderslaget, såg en Audi S4 Avant-92, 1995 där inredningen var sönderskuren och 5 rutor inslagna, det har alltid funnits personer som vill förstöra, och dom kan välja nästan vad som helst i sin väg, se på alla sönderslagna busskurer, jag skulle säga att oftas är det otur att vara i vägen, men självklart finns det även personer som inriktar sig på vad dom tror är lyxbilar eller hat mot USA, riktat mot jänkebilar, men dom är färre än dom som bara vill förstöra första bästa förmål i sin väg?.

Mvh Stephan

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Sedan är det ju faktiskt så att alla BMW ägare är multimiljonärer så det känns ju inte speciellt mycket i plånboken när vi behöver lägga ut för omlack, det vet ju alla ;-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Philip/Dredd: Nej, snrare att det inte är så. Många verkar tro att det är ungdomar utan bättre saker för sig, eller "anarikster/kommunister" (så som de som repade autopowers provbil här om året) som gör detta. Men avundsjukan/knepiga människor finns överallt. Även på exklusiva seglarklubbar, företagsparkeringar eller om man råkar stå på andra långgatan i Göteborg.

Nya bilar som är "välputsade" är tyvärr alla i riskzonen att bli repade. Oavsett om det är en Audi, Volvo, Saab, BMW eller Alfa. Att BMW-förare är mer utsatta är skitsnack.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.