|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Suck, så går man ut på parkeringen och ser att någon repat båda dörrarna på passagerarsidan på syrrans E39, mitt på ljusa dagen, vad gör man? Att de inte kan låta bilar vara i fred.... skulle vara kul att ta dom på bar gärning haha... Sen så inte nog med det så försöker min syrras granne preja ner henne i diket med deras nya V70, detta hände i en kurva i ett villaområde, syrran hade hämtat barnen från dagiset och var på väg hem, så kommer kamikaze-grannen i sin nya V70 med ett hånfullt flin och kör rakt mot henne och syrran är tvungen att väja och kör av vägen, vad är det för fel på folk egentligen? | |
|
Ta mej f-n vilket folk det finns. Hade det hänt mig att jag blev prejad av vägen av en granne o visste vem det var så hade han blivit första människan i världen med att ha en V70 uppkörd i a****t.... :( "The hardest cars to chase are german BMW cars ..." - L.A. Police Department... |
|
|
haha jo, syrran gick och ringde på, men tanten öppnade inte, sen kom hon ut för att vattna, syrran sprang efter men hon försvann inte nog med det, detta hände för 2 år sedan då hon hade en Z3, hon ställde den utanför tomten så kommer den tanten och skriker "Jag har en sån jäkla lust att smälla den bilen!" |
|
| Det kallas för jantelagen det där du... Jävla gråsossar som inte tål att någon har en finare bil än en Volvo! Sen att det kan vara en V70 för närmare en halv miljon det gör ingenting. Men är det tex en BMW eller Merca då jävlar! Fy fan för avundsjuka människor säger jag bara!!! | |
|
Folk repar bilar. Ibland är bilen en BMW. Ibland är det en Volvo. Och ibland, som i fallet med min mors bil, är det en VW Polo. Jag vet inte om fina bilar repas oftare än andra men vi som äger de blir nog argare. Åt h*e är det i alla fall. |
|
|
Måste man starta en ny tråd för varje bil som får en repa? Jag tror det finns 10 trådar om det här... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
DZL_PWR: Sant, men hur många är det som drabbas av en galen granne som vill få en att köra ner i diket? Hittade ingen sån tråd iaf.... På tal om repan så skall Mr.Cap i Kungsbacka försöka ta bort den imorron, får se om de lyckas... |
|
| JAg tror vi kan enas om att alla bilar repas, men frågan är om inte BMW ligger på topp, tror inte porscheägarna lider lika mycket av detta. | |
|
BMW sticker i ögonen på ett annat sätt en vad en Porsche eller Ferrari gör, de senare är mer "heliga" och förknippas med entusiaster som älskar sina bilar, vad BMW idag tyvärr förknippas med vet vi alla. |
|
| Grym generalisering av mig ovan, men you get the picture ;) | |
|
"Det kallas för jantelagen det där du... Jävla gråsossar som inte tål att någon har en finare bil än en Volvo!" Haha vilket djävla skitsnack! Knappast medelsvensson som gör dessa repor du, snarare ungtuppar som inte vet nått. Hände här oxå för ett tag sen, men då var det, Toyota,Volvo, Saab,SKoda ja alla bilar i ledet hade fått en repa. Och hade det även stått en BMW där så hade även den varit repad. Mvh |
|
|
Jag vill påstå att mörkertalet av psykfall av varierande allvarlighetsgrad är ofantligt i det svenska samhället. Du är inte fullt frisk i huvudet vare sig du repar en bil med berått mod eller prejar ner grannen med berått mod! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Sant att sverige inte bara har några , utan ett flera tusental invånare som är idioter och egentligen borde spärras in! Var man än åker i Europa så får Du ha din bil ifred. Här hemma så repas det och förstörs konstant. Min bil står på verkstad år efter år p.g.a.skadegörelse av inte bara avundsjuka utan allmänt sjuka individer som totalt saknar respekt för andras tillhörigheter! Blää för sverige idag! Ett härligt land som håller på att bli laglöst! |
|
|
Sant som det är sagt att bmw verkar sticka mer i ögonen än andra bilar. Hur reagerar ni om ni ser en bil som strejkat t.ex vid sidan av vägen? alltså den bara står där, personligen bryr jag mig inte ett skvatt om det (såvida det inte är intressant på nåt sätt). Har flera gånger blivit uppringd av kompisar/bekanta när de sen en bmw stå vid sidan av vägen, är det nåt annat märke så ser de knappt den. Nu vet de ju att bmw är mitt bilmärke nr1, men jag tror inte de skulle ha brytt sig om jag tyckt om t.ex volvo. Mina kompisar kör nästan bara merca eller volvo, kanske det är så vanlig syn att se dessa efter våra svenska vägrenar?? ;) //Simon |
|
|
tjena don-salvatore87. hade det varit min bil den där z3:an och hon hade kommit och sagt det till mig så hade jag klippt till kärringen så huvudet hade åkt runt på hennes axlar. och det där med att grannen försökte preja ner henne i diket så hade jag vänt och tryckt honom av vägen och sen hade jag klippt till honom och lärt han hur regelerna är i lagboken. har en kommpis i värlmland som har en rikigt brutal M5:a en E-34:a. han råkade ut ungefär samma sak men han dyngade på sin granne till den milda grad att han var nära att åka dit för misshandel. men sen den dagen har ingen vågat sagt ett ord till honom om bilen. |
|
|
Vilka psykfall till grannar!! Jag hade iofs gillat situationen med kärringen.. hade käftat emot direkt och inte gett mig förrän hon bett om ursäkt! Men att försöka preja din syrra av vägen... gjorde hon inte en polisanmälan!? BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Det blir nog inget av en anmälan, ord mot ord. men har man vittnen som ställer upp i rätten så kan det funka //Simon |
|
|
D35: "Haha vilket djävla skitsnack! Knappast medelsvensson som gör dessa repor du, snarare ungtuppar som inte vet nått." Och var i mitt inlägg hittar du något om repor? Jag pratade om den där knäppa grannkärringen som nämndes. Jag tror inte heller att medelsvensson repar bilar! Du kan väl tänka dig för lite nästa gång innan du idiotförklarar någon! |
|
|
Det är bara att konstatera att det sticker i ögonen på icke bilintresserade folk när de ser att grannen eller jobbarkompisen köpt en BMW. När vi köpte våran 523:a i höstas kunde vi för samma pengar köpt en Saab 9-5 eller V70 från samma årsmodell. Då hade vi sluppit grannar och jobbarkompisar som bekymrat sig om våran ekonomi samt sluppit kommentarer som... - Vart har du snott den där? - Jasså? Köpt BMW, de e inte billigt... Måste en del vara så avundsjuka? Fattar inte... |
|
|
Hade också grannar som var sjuka i huvet. Kärring fick för sig att skälla ut MIG. Jo det gick ju bra... Det finns psykfall överallt. Förr i tiden uppmärksammades det inte att det var ngt fel på lilla bengt i samma utsträckning som det gör idag. Lilla bengt tränades av sina föräldrar att vara normal. Nu finns de ute i samhället och är lite speciella. Hmm tror inte jag skall skriva mer om detta. Fattar inte vad folk tänker eller vad de tänker med. Jante lag men samtidigt "jag är bättre än du och jag har bättre rätt än du" Finns tonvis med trådar på ämnet och liknande. Slutsatsen är väl att det bara är så. Tror det kommer ta mkt tid innan läget ändras i sverige, kanske blir värre. Det går inte åt rätt håll nu i alla fall. -Phil |
|
|
Alla kommunister miljöpartister och vänsterfalangen inom socialdemokratin. Har då aldrig hört talas om en med sympatier åt höger som gör sådana saker. Vilka är det som har Kalle figuren som pissar på BMW, jo folk som kör omkring i Volvo 240 o liknande prestigebilar... Folk som inte har råd att köpa sig en BMW håller på med sånt... Keep your distance! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.