|
|
|
|---|---|
|
Var och kikade på en 525i-95, enligt oljestickan var den för mycket olja i motorn. Sliter det på mortorn? Är det något knep att hälla i för mycket olja för att dölja något annat fel? Bilen har gått 13000mil. Finns det något att se upp för på dessa modeller? Tacksam för snabbt svar | |
|
trick och trick. Man kan väl utgå från att en verkstad inte skulle hälla i för MYCKET olja, och med det så är han ju avslöjad som hemapulare(både på gott och omt) Har han ägt bilen länge? I så fall om han servat bilen själv kan det innebära att endast olja,filter,tändstifft är bytta då och då(för hoppningsvis) och övriga förslitningspunkter/kontrollpunkter som ex. Inspektion 1 och 2 tar upp. detta var en varning. Sedan kan bilen , om han är duktig(eller det kanske är en hon) ha skött bilen hur fint som hellst. Kanske tillockmed offtare än normala servicintervall. Känn efter vad du har med för försäljare att göra med och gå på känsla, eller m-testa. En sista pik, vilket absolut inte ska behöva gälla en ärlig 13000 milare, är att han kanske fyllt på olja konstanf eftersom den möjligen drar mycket. Men detta kan du nog bortse ifrån. Du kan ju kolla ev. blårök från avgaserna. Hoppas det gav något och lycka till med bilbytartankarna! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
oj oj, ibland går det för fort."I så fall om han servat bilen själv kan det innebära att endast olja,filter,tändstifft är bytta då och då(för hoppningsvis) och övriga förslitningspunkter/kontrollpunkter som ex. Inspektion 1 och 2 tar upp, när man servar den hos BMW, kanske alldrig kollats/bytts/påfullts på denna bil=blivande utgifter" så nu är det kompletterat.Kolla servicboken Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
tobbz, du drar många slutsatser som kanske inte alltid är så välgrundade. Jag var på BMW i Solna i veckan för att tömma ur olja ur mootorn på min 540! På den senaste oljeservicen hade man (BMW Solna) fyllt i för mycket olja, 6 mm över maxstecket. Eftersom BMW tar bra betalt så tyckte jag att man också fick återställa oljenivån! Så vem som har fyllt i för mycket olja och varför får väl ägaren berätta! Mvh, Steaman |
|
netsix |
Det är inte bra för motorn att gå med för mycket olja. /netsix |
|
Nu var det väl kanske inte ägarens "verson" han ville ha utan eventuella misstankar kring för mycket olja. läs först, tala sedan. Men om dina uppgifter är korrekta, är jag en erfarenhet rikare. Dessutom tror jag servicboken+information om hur länge bilen varit i säljarens ägo kommer lösa frågan.Man skall alltid vara skeptisk vid en bilaffär som köpare. En överumplad glad kund är lättare att lura. Det är min erfarenhet som köpare. Men för det menar jag inte att man behöver vara otrevlig eller uppföra sig illa. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.