|
|
|
|---|---|
Carl Adam Andersén |
Jag betalar 4 papp för min 518 enbart trafik så jämför jag vad jag ska betala för en svensksåld m5a 89a... Endast 500 kr mer! Hur fan tänker mitt försäkringsbolag... Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk |
|
Hehe, liknande siffror för mig när jag kollade trafikförsäkringar senast. 328-96 5046kr M3-94 5046kr 540-95 7500kr 530-93 4200kr Halv och hel på m3an blev riktigt dyrt, över 35 kkr.. |
|
|
Tillägg: Uppgradering till halv kostade +12000kr på M3an och +3000kr på 328an... |
|
|
Varför tycker du att det är konstigt? Allt bygger på statistik och beräkningar. Trafikförsäkringen ersätter bara personskador och skador på andra föremål, och det är vad premien ska täcka. Bara för bilen är snabbare, behöver inte statistiken visa att det är dyrare att laga motpartens bil. Statistiken kanske visar att 20-åringar med E28 518i krockar friskt, medan 20-åringar med E34 M5 bara krockar lite mer. Jämför man försäkringspremier mellan t ex E36 M3 och E46 M3 brukar E46 än så länge vara billigare. Anledningen är att ägarna statistiskt sett kör försiktigarare och är mer rädda om bilen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag tror att försäkringsbolaget tänker så att skillnaden på trafikförsäkring inte är så stor eftersom den bara täcker motpartens kostnader. På halv- och helförsäkring är det större skillnader. /Astroboy |
|
|
CAA: Kolla gärna vad en E39 M5 eller E46 M3 skulle kosta för dig. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Carl Adam Andersén |
Erik W: Sepåfantabletter, lika stor kostnad :) Renovering av en M535, E28styling och annan E28 information Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.