|
|
|
|---|---|
|
Mitt vänstra spegelglas är spräckt och ett nytt ligger i bilen och väntar på montering. Men hur i hela friden får man loss det gamla glaset? Hittar inga "flikar" att skjuta i sidled som det varit på mina andra bilar och baksidan på det nya glaset ser ut som att det bara ska snäppas fast... hjälp emottages. Diesel-räsern /Rickard | |
parolof |
jepp, det snäpps fast, enligt Haynes ska man försiktigt bryta loss det gamla med något typ av "träkniv", typ som man Doktorn kör ner i halsen på en, spatel eller eller vad det kallas:-) |
|
Nu har jag inte tagit av glaset på mina orginalspeglar men på mina m3e46 speglar(OEM) så sitter det en låsningsmekanism i botten som man kommer åt om man kör justerar spegeln max upp. Den skjuts åt sidan och sen är det bara att snäppa loss glaset med milt våld. De sitter 2 trådar till uppvärmingen av glaset som man får lossa försiktigt innan man kan ta loss glaset helt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
det är som tarzan säger, jutstera spegel i läget med övre kanten inn (så att du ser bara fåglar i spegeln) ta en skosked eller nåt liknadnde och bryt utåt från nedre kanten på spegeln. Gör alldrig detta med kall spegel ifall du vill ha bort den hel. Därefter tar du löst kablarna. The perfect Drive! |
|
|
Det är jag som frågar och den är redan sprucken =) Men tack för infon, ska ut och testa lite nu.. återkommer snart.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
En smörkniv i trä och lite våld så gick det minsann.. fast jag körde ner spegeln i botten istället.. såg lite bättre vad som händer där bakom då.. passade även på att lossa plasthöljet på spegelhuset med, och jisses som där såg ut med salt och frätt aluminium.. ingen vacker syn.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.