|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått ett litet problem med min fläkt på min m3 coupé -96 Den bara la av en dag!!! Är det ngt som är enkelt fixat eller jag ska söka upp en bättre beg fläkt? //Joel Varför annat än Beemer? Då kan du lika bra gå! | |
|
Vilken av fläktarna - till motor, kondensor eller kupén? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Om det är kupéfläkten du menar så är det inte ovanligt att fläktmotståndet ger upp, bara att byta det så funkar fläkten igen. | |
|
Okej det är kupéfläkten som pajjat.... Motståndet sitter under ratten va? Varför annat än Beemer? Då kan du lika bra gå! |
|
yttryck |
Polini! var det fläktmotståndet som var knas på din bil? min fläkt la oxå av igår och nu undrar jag ifall det bara är att byta fläktmotståndet, vill inte köpa det i onödan<8det kostar dryga tusingen på bmw) om det visar sig att det är själva fläktmotorn som är kass mvh igor |
|
Inte bättre att fixa den från skroten? Kan ju vara värt hundralappen(eller vad de kan gå på) att försöka? // MVH Jocke |
|
yttryck |
I försig , så skulle jag kunna göra det.. ska se ifall skroten har sådana fläktmorständ eller rättare sagt fläktsluteg, då jag har stora ACC:En på bilen |
|
Går att fila till fläktmotståndet, gjorde jag på min. Men en brytar-fil som man använder för att fila t.ex brytaren i fördelare på äldre motorer. Symtom när fläktmoståndet felar: fläkten går, men endast på 4'an eller 1'an, inte olika hastigheter. Jag tog lös mitt, noterade sot/skräp på brytar spetsarna, filade till det, funkar klockrent. Kostnad: 0 kr Arbets tid: 20 min |
|
yttryck |
det är skilnad på våra fläktmotstånd.. På den varianten jag har så är motdtåndet inkapslat i s.k strutar, inget filande på den inte... det jag är intreserad av är ifall om motståndet går sönder helt kan fläkten sluta att fungera eller snurrar den i max varv hela tiden.. vill inte börja köpa ett motstånd ifall mitt är helt.. |
|
Jag har också problem med att kupéfläkten bara la av en dag på min E36 -98, men på något märkligt sätt drog den igång igen efter att jag kört utan fläkt i ungefär 1 vecka. Men dock efter att jag fått tillbaka hopp om livet igen så lägget kupéfläkten av IGEN! Har kollat alla säkringar och meckat med fläkt motståndet utan några framgångar så nu vänder jag mig hit efter hopp om ytterligare tips.. Finns det något annat jag kan göra? Eller är det bara att köpa nya grejor? |
|
|
Testa reläet till fläkten. I två av mina E34:or har det blivit oxid (troligen) på stiften på reläet och därför har det hjälpt att dra loss det och sätta tilbaka det. I den senaste bilen det hände på så checkade jag att reläet var ok innan det sattes tillbaka. Enligt elschemat jag har för E36 så skall det även där finnas ett relä för fläkten. //Göran |
|
| Första gången jag hade problem med kupéfläkten så var jag och lyfte på reläet men det knepet fungerar utan framgångar nu. Jag får kanske prova ersätta reläet med ett nytt innan jag gör några större inhandlingar..? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.