AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.333

Hur mycket kostar en reperation av bromsrör på E30?

Ha
5
Hanna A
320i -86
Hej!

Jag har fått en 2:a på båda bromsrören bak och längsgående bromsrör pga rostskada på min bmw 320i -86. Jag undrar om någon vet vad det kostar på ett ungefär att reparera detta?
Tack på förhand!

Med vänlig hälsning
Hanna
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Jag skulle gissa på att en vanlig verkstad skulle ta flertalet 1000 lappar för jobbet då det är ett mindre helsike att byta dom, särskilt om man inte gjort det förut.

Jag använder själv en metod där jag tar bort baksätet och borrar loss fästena till rören, för att sen svetsa fast dom igen. En verkstad kanske tar ner bakvagnen för att komma åt, inte vet jag.

En 10 M rulle rör + nipplar och bromsvätska på Biltema kostar ca 400:- ev måste man även köpa slangarna oxå och då blir det några hundringar till.

Ett problem till som kan tillstöta är att luftnipplarna inte går att lossa, då måste man lossa bakbromsarna och byta cylindrar villket är några hundringar till.
mr
79
mrcallebmw
E30 325i -90
Behöver inte vara så farligt....
Hör med verkstaden om du inte själv har kunskaperna till att göra det.

Bromsar är viktiga saker å lämnar du in det på verkstad får du garanti på jobbet!

Gör så!
Jag hade tagit 500 + moms för jobbet exklusive delar....
Ha
5
Hanna A
320i -86
Ok, då vet jag lite mer. Tack för era snabba svar!
Har fått tid hos verkstan imorrn för prisuppgift så hoppas på att det inte blir för dyrt...
bromsrören, är det dem som går på vänster sida av bilen? 2st likadana rör och 1 lite mindre(kabel?)
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Dom 2 likadana är bränslerör, det lilla är bromsröret som baktill delar upp sig med T kors och sen till varje hjul.
Tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.