AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
913

330 vettigt pris ellert?

Gotland
Jag har blivit erbjuden en BMW 330i 2000 från en bekant i tyskland. han vill ha 17000 Euro för den. Den har gått 9800 mil, Skinn, 17 tum alu fälgar både på sommar och vinterdäck, klima mm.

Det är väl ett ok pris eller?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Saknas multiratt och cd?

Innan du har bilen hemma kostar den ca 170 kkr. Det är inte särskilt bra pris, om du tänker sälja den så kommer du inte tjäna pengar på den, snarare förlora....

Prisena verkar börja på ca 145kkr i annonspris för liknande bilar, då är det nyimporterat, om det är ärliga bilar låter jag bli att svara på.....
Gotland
Bilen har inte multiratt men cd, xenon, pdc, automatiskt avbländbara speglar.
Jaken, vart kan man hitta dessa biler för 145' i sverige?
Jag tror du "måste" ha multiratt den dagen du ska sälja vidare.

Standard- eller sportstolar? Hel- eller halvskinn?

Jag gjorde en snabb sökning på Blocket, och hittade 2 st för 149900 och 4-5 st för 169000...

/ Joakim

Länk
Jag tror "jaken" menar 145kkr, pruttat och klart :-)
Det innebär ett annonseringspris på runt 155-175kkr vilket borde vara ganska normalt utgångspris för en importerad 330 sedan som rullat nästan 10kmil och som dessutom saknar utrustning som i stort sett alla svensksålda bilar har (=multiratt).

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Ufo

Med så låga mil?
Jag kollade inte milen...bara priset, eftersom "jaken" nämnde bilar från 145'.

/ Joakim

Länk
Ännu en gång bekräftas det varför man inte ska värdera treserien. Formuleringar som "Jaken, vart kan man hitta dessa biler för 145' i sverige?" drar ned kvaliteten i forumet drastiskt!

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Länk

Länk Lite dyrare, men då är det en touring med bra utrustning.

Johan (Autopower) verkar inte heller ha fått sin 330iT-01 såld, ligger på Powerbörsen för 147 kkr, bvsa. Den har visserligen gått längre men har och andra sidan sportstolar, skinn och multiratt.
Simon_en

Du tror inte det meningen med frågan var att han ville ha hjälp att hitta en sån billig 330 som Jaken nämnde?

Om jag själv undrar om en bil är prisvärd på forumet innan ett köp och alla gallskriker att det finns mycket bättre/billigare så kanske jag missat dom bilarna där jag själv sökt.
I så fall skulle i alla fall jag vilja veta vart dom finns att köpa till det priset som nån nämner.

Ibland (inte alltid) känns det som en del skriver att det finns så mycket billgare bilar i samma klass bara det att dom tycks omöjliga att hitta på nätet.

sw
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Gotland

du skriver bekant bara en sån sak höjer ju värdet på bilen
(om det är en nära bekant). du vet vad du får förhoppningsvis, och det vet du inte med de andra bilarna . jag har stor respekt för importbilar men man måste se upp.
de brukar se bra ut på bild men betydligt sämre i verkligheten.

mvh
Wadstedt79,

min erfarenhet är att det är ett elakt ifrågasättande att uttrycka sig på det viset, har gärna fel i detta dock. Mycket svårt med prissättning eftersom utsatt förväntat pris och slutpris ofta skiljer sig åt, ibland rejält ända upp till 15-20% i vissa fall.

Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Sålde min 330i -01(6000 mil sp.stol) i höstas UTAN multiratt för 188.000:-,men dom har väl gått ner en del sedan dess.Dom billiga bilarna på blocket har ofta en orsak till att dom just är billiga...Var och tittade på en del "blocketbilar"innan jag importerade en själv,till ett högre pris än dessa bilar...
Man får vad man betalar för!!!!!

E46 fantast!!Inne på min elfte för tillfället..Och fler blir det :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.