|
|
|
|---|---|
|
*Suck* Sambon glömde ljuset på bilen häromdagen, (530 e34) fick startas med kablar.. Efter denna incident så larmar bilen på sig själv fast jag bara låser med nyckel?! Tidigare har jag låst med nyckel = Inget larm, endast c-lås. Larmar på med dosa = Låst med c-lås + larm. Men nu larmar bilen på sig själv efter c:a 20 sek efter att jag har låst med nyckeln. Problemet är att min larmdosa står med ena benet i graven och jag litar inte på den... Är rädd att stå med larmad bil utan fungerande dosa en dag.. Hur kan detta ha hänt? Någon som vet hur man kopplar ur larmet på ett enkelt sätt? Tacksam för hjälp! Mvh Henrik | |
TobbeBMW |
Har också defa larm till Min Beemer, och den uppför sig likadant, men jag har alltid trott att det ska vara så, att bilen larmar sig självt efter en viss tid, om det är 20 sek vet jag inte. Likadant om man sitter i förarstolen för länge utan att ha nyckeln i tändningslåset, då larmar bilen på och går inte att starta. Kanske har samma "fel" som du på mitt larm |
|
Larmet har blivit återställt till fabriksintällning, går att programmera om. Kolla i bruksanvisningen eller på Defas hemsida för mer info. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hmm.. Ok.. Men hade jag bara kunnat larma av med nyckeln också så hade det varit frid & fröjd.. Är rädd att min larmdosa lägger av snart & det kostar c:a 800:- för en ny, inget jag vill lägga på en så gammal bil.. Vet du vad ditt larm "heter"? Mvh Henrik |
|
|
Ah! Erik´s inlägg kom under tiden jag skrev förra inlägget! ;-) Låter rimligt, skall kollas upp! Mvh Henrik |
|
|
Jag är också nyfiken på detta. Mitt DEFA-larm larmar på efter en kort tid. Det är väldigt irriterande när man sitter kvar i bilen en stund efter att ha stängt av. Kommer du på något om hur man programmerar om larmet så skriv gärna i tråden. Mvh Johan |
|
|
Här kan man ladda hem bruksanvisningarna: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har kollat runt på DEFA-sidan, har ingen manual till mitt larm så jag vet inte vilken modell jag har... Larmsändaren är ganska tjock, endast 1 knapp på med en röd diod, man programmerar den genom att flytta små "tappar" i sändaren mao oerhört gammal! ;-) |
|
|
Problemet är att jag inte vet vad mitt larm heter och troligen så har det gått ur produktion för länge sen. Mvh Johan |
|
|
Det där med "tappar" i sändaren känner jag igen. :-) Mvh Johan |
|
|
Vad gör man om man inte har tillgång till någon dokumentation om larmet (med kod)? Mvh Johan |
|
| Har rett ut mitt problem.... Mitt på instrumentpanelen har jag "larmmottagaren", på denna finns förutom den röda lampan en trekantig knapp, jag vred på tändningen, tryckte in knappen och fick bort den automatiska pålarmningen! | |
|
Ok, då ska jag testa det. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.