|
|
|
|---|---|
|
Hej är det någon som har tips på tysk-hemsida för import av fälgar och däck. Skiljer det något mot svenska priser? Linkan | |
|
raifen.com är en site! Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
svanzig |
kanske reifen.com fungerar bättre. |
|
www.brock.de "See you at the Rödljus" |
|
|
Länk PH |
|
| Ingen som vet några affärer i norra tyskland som säljer billiga fälgar och däck? | |
|
jag har tänkt mej ner nu på hösten och försöka göra nått bra fynd tills nästa sommar. Ingen som vet nått bra ställe för fälgar? bmw forever |
|
Mr Jim |
Hur gör man med momsen om man köpper fälgar o däck i Tyskland. Betalar man inte den tyska skatten i affären och tullar varan i tullen eller hur gör man? |
|
Mr Jim: Vad jag vet så får du betala tysk moms som vanligt, eftersom det är ett EU-land(???) Om inte detta stämmer så får du dra av momsen vid tullen, som du säger! Jag och far köpte däck på Reifen Center i berlin för ett par år sedan, och sparade VÄLDIGT mycket pengar! Förhoppningsvis finns än idag pengar att tjäna :) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Det är fri handel och rörelse av tjänster och varor inom EU. Du kan välja var du vill betala moms. Skiter du i det i Tyskland så skall du betala svensk moms. Ej att rekommendera (-9%). :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.