|
|
|
|---|---|
|
står tyvär inte allt för mycket om denna BMW modell här på autopower,men ja hoppas iaf att nån eller några kan fylla i med en massa mer info om den modellen. tex;vad som skiljer "riktiga" M3:s motor mot denna. hur chassit är uppbyggt gentemot vanliga 318-320-323-325-M3. plus allt posetivt och negativt ni kan komma på om denna modell. så så mycket info det går att få om 320is modellen vill jag ha. OBS;bara 100%:ig info tack. mvh// | |
|
Det finns mycket att hitta om man söker, t ex Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vad jag har i huvudet: 320is såldes i bl.a Portugal och Italien som på grund av skatteskäl straffar bilar med en cylindervolym över 2 liter. 320is är förenklat en vanlig 325i med S14B20 motor på 192hk och utan katalysator. Bilen har diffbroms och sportfjädring (mer lik vanliga e30 än M3) som standard samt femväxlad låda med "dog-leg" etta. Bultmönstret är fyrbult som på vanliga e30 och inte fembult som M3an har. Fanns både fyradörrars och tvådörrars. Interiören skiljer sig mot en vanlig 325a med oljetemperaturmätare istället för ecometern samt avsaknad av oljenivåvarnare i check-kontrollen. Fyradörrarsmodellerna var ofta snålt utrustade med standardstolar och inget M-paket medan tvådörrarsmodellerna ofta hade både skinnklädsel och taklucka. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Länk Länk Länk (italienska) Största skillnaden i motorn är att 320is har två liters volym. Säkert en rolig bil. Lite sleepervarning över den. ///BMW - Was sonst! |
|
|
under villka år tillverkades den? är det samma typ av diff som finns att tillgå på vanliga 325:an eller är det M3:ans diff som sitter på den? under dom åren modellen tillverkades,saknades det KAT på alla? utväxling på bakaxel? bara fyll på med så mycket mer info som möjligt,allt är tacksammt. oavset vad infon berör. mvh// |
|
|
all info ja ville ha har ja hittat nu.. undrar dock om nån vet hur mycket man vågar höja orginal varvstopp på 2,0L "S14" motorn som sitter i denna bil model? eller på vanliga S14 i M3. ***med orginal innanmäte i topp och block*** |
|
|
En uppgift jag hört är att original ventilmekanism med original kammar klarar upp till 8200 rpm. MEN någon nytta av att flytta varvstoppet ända dit på en originalmaskin ser jag inte. Med originalmaskin avser jag alla maskiner som är mekaniskt oförändrade. Enda undantaget jag ser är om vi pratar om en renodlad racebil och de extra varven behövs i något speciellt banparti för slippa en dum växling. /G |
|
|
varför varv stoppet i sådant fall skulle flyttas upp va isf om ja skulle köpa andra kammar som kräver att varvstoppet flyttas upp just för att man ska kunna få ut så mycket som möjligt av nya kammar. att flytta det på en helt orginal motor än nog ganska meningslöst pga att org kammarna antagligen inte kommer att ge nått över org stoppet,snarare bara tappa effekt. nån som vet vad orginal stoppet liggder på? |
|
|
-Varvtalsstopp ligger på 7300RPM. Jag har lagt vartalsstoppet vid vid 8000RPM på min 320is -3.46 i utväxling -Saknas kat på alla. Inget problem vid import till Sverige så den är godkänd i annat EU land |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.