AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.696

Portning av M20B25

ska renovera min M20B25 motor och jag funderar på att skaffa vassare kam osv. finns det nån som vet vem man kan höra med om att porta toppen och om det är värt att göra på dom eller om dom redan är hyfsat optimerade ? =)

"No turbo shit, just real Power" eller hur va de nu?
to
144
topbone
320d -03
M5 -89
E34 535 585hk
E30 318is -banbil
E30 345i 617hk
kolla på www.ACCRacing.se ring och prata med honom
han är grymt duktig på att porta och han kan även fixa kammen åt dig hälsa från Alex

A-F Racing
Länk

ACC Racing Länk
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
André: Toppen kan du lämmna till mig, så kan jag göra en monster portning alá måfå :)

"blao is the name of the game!"
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Jag säger som topbone.
Prata med Accracing.
Haft mycket att göra med honom han har bland annat gjort min kamaxel..
Men jag tror inte han ligger bland de billigare topplocks portarna, kostar nog en del.
Annars tror jag säkerligen att PPF gör liknande toppar, kan inte tänka mig annat. Kunniga är man, har man ju sett åtskillga bevis på =)..

Mvh
Uffe
okej, tack för tipset får se hur jag gör!

Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
André ska du köra den som sugmotor eller? Har du börjat riva den?
svintoleffe
Prata med ppf , då dom tyderligen , ska vara en av dom värre när det gäller m20 toppar plus andra saker.

Kammen köper du även hos dom, det sitter en sån kam i 325 går väldigt väldigt bra faktist.

Länk Bimmern
MVH Leffe
JTP: du det blir o köra sugmotor för mej nu i sommar i varje fall =) när kan du optimera min topp da :P

Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Då jag byggt klart min oranga lakris läggare kan jag :P

tr
71
trucken
e30 m20 -86
JTP då får du fixa min med :D
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Funkar svetsningen vi gjorde på min M20B25 topp bra, så kommer det ev. att erbjudas både svetsning av toppar + riktplaning till ett förmånligt pris, även portning och bearbete av förbrännings rum.

André: När ska du komma och hjälpa mig i garaget? Måste ha dit Richard han är ju rör mockare så han får bocka mina nya soppa ledningar, jag har inte tålamodet ;)

JTP: du kan ju höra med mej jag känner ju massa rörmockare som skulle kunna grejja soppa ledningarna =) eller hur ska du göra de föresten? på plats eller ska du dra me nå mått? Jag kan komma och hjälpa dej massor sen när jag har fixat bilen lite tungt att cykla till H-sund nu =( Vi måste ju fixa igång våran dragbil till sommaren =) jag ska ju också beställa extra hårda o långa fjädrar till dess så de inte ser allt för taskigt ut när vi blåser dit =)

Ta det lugnt nu Peter. Man ska inte göra jobb åt andra innan man verkligen vet vad man gör :-)
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Bäckis: Nej, stämmer självklar.

Tur att André är min vän IRL och inte tar det så hårt om jag vålds för mig på hans topp, måste ju exprimentera med något? =)

Ang. svetsningen så tror jag på det, men mindre nervös blir jag ju inte för det. Pajjar det så blir jag lack och då vet jag ju vem som skall göra nya toppen åt mig. - Måste dock lita på killarna som svetsar toppen åt mig, för dom är grymma.

- Jag har aldrig vetat vad jag gör, men ibland blir det jävla rätt, så på jag och tjejen ^^

Visst kan det finnas fler som har rätt tillsats, det tvivlar jag inte på. Vi får la se hur det går när du kört ett tag med din, då vet vi sen...
Visa användare
590
JTP
E30 318i '88 2,5TIC
Bäckis: Japp, spånade bara lite med André, är inte direkt så vi har stora planer. Jag ska köra grävmaskin, och på fritiden ska jag jävlkas med min bmw, eller vara med flickan. Det är ju planen ska inte sväva iväg för mkt :)

JTP: Blir nog bulla de där =) ska ba bygga en lite optimerad sugmotor nu så vi får se hur de blir i framtiden =)

Ad
230
AddeK
320d -99
325TT -86
Köhler om du ska bygga sugmotor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.