|
|
|
|---|---|
| Någon som skall eller är intresserad av att åka till Nurburgring? | |
Agge |
Funderar på att åka dit en sväng och testa nya väghållningskittet :) När hade du tänkt att åka dit? //Agge |
|
Jag och Tussipupp åker under juli månad, tror det bara blir ring taxi för vår del då TH försäkring inte gäller på ringen. /// mstrutsen |
|
|
Det blir troligen 15 - 19 September för min del. En trevlig helg med bra öppettider. Även kallad "svensk helgen" Man kan då även köpa Jahresausweis för resten av året för 370 Euro om man vill åka mycket. /John |
|
|
Åker ner den 28e juli! :) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
| Jag åker ev. i början av okt. Det är låångt tills dess!/LB | |
|
Kanske kanske i slutet av juni att man åker dit o tittar en sväng. Tyvärr ligger det lite avsides för det vi planerat att se. Men finns tiden så blir det av. Titta kan man ju iaf göra. Fast nånting säger mig att man vill köra oxå, om möjlighet finnes. =) |
|
|
Någon som skall eller är intresserad av att åka till Nurburgring? Hur många har redan varit där i år? |
|
|
Jag var där nere i Juli på semestern och körde en del själv samt åkte med ett varv med Ring-taxin, kan klart rekomendera detta, sjukt kul! Kommer att åka tbx till våren igen, vore kul om ngn annan hakade på.. /// mstrutsen |
|
|
En fråga? Hur långt är det rill ringen egentligen? Va på Trancefestival strax norr om Berlin o ville att vi skulle åka ner o kolla. Men alla sa att det va skitlångt dit typ 60-70 mil från Berlin?? |
|
|
G-son: Ringen ligger ca 100 mil från Sverige (Malmö). Berlin ligger i östra tyskland medans Nürburgring ligger i västra delen en bit ifrån Köln, är ca 65 mil i mellan. |
|
|
A ok tackar.. Då va dom inte så snett ute då. Låter som att det måste bli en resa dit.. iaf nästa sommar.. |
|
|
tror det är typ 86 mil från malmö, har skrivit lite grand om ett par av resorna om du är intresserad. surfa in på Länk så hittar du det jag nämner. Tveka inte! men tänk på att det är som Heroin ( i min fantasi alltså) eller dylikt med tanke på att man blir SÅ addicted på nolltid Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
| Johan pcdoctor: Jo nog kan man se att du blivit drogad av Ringen med den hemsidan ;) | |
|
Hur är det med försäkringsbolagen, kan man med och ringa sitt bolag och fråga om försäkringen gäller på Nürburgring? Det skall väl räknas som en vanlig betalväg egentligen? |
|
|
Grandy: Ja det räknas som allmän väg enl Tysk lag men ringer man TH så säger de att försäkringen inte gäller samtidigt har jag hört att andra som har TH blivit ersatta efter att de kört av på Ringen så det är oklart om försäkringarna gäller eller inte. Bäst är att inte köra av =) /// mstrutsen |
|
|
....eller krocka med någon idiot som skyller över skulden på en själv med 3 ljugande vittnen i baksätet - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.