|
|
|
|---|---|
|
Skulle köra in min bil i garaget när det kom fram en person som vill ha hjälp med sin bil lite snabbt, jag hjälpte han och sedan började vi snacka lite då han också var väldigt förtjust i Bmw, tyvärr glömde jag min bil som stog på tomgång(kylfläkten är dålig så den ger knappt kylning på tomgång) och efter ca 8-10 min small kylslangen mellan temostathus och vattenpumpen då bilen blev alltför överhettad (grattis till mig)!!!! Nu till frågorna: Hur stor är risken att topplockspackningen ha gåtts sönder?? Finns det någon chans att den klarat sig eller är det helt kört med tanke på att bilen varit så överhettad?? Samma frågor angående toppen om den förmodligen blivit sned eller liknande. Hur skall jag gåtillväga för att kontrollera om allt är kasst eller inte???? Tack på förhand | |
|
Gör ett komprotionsprov så vet du snart om toppen eller packningen är gången. Skulle det vara så att komp-provet visar negativa följder så är det ju bara att införskaffa en ny topp-packning och börja riva, när du väl har toppen nere kan du åka iväg med den till en kunnig värkstad för att konstatera om den är sprycken eller skev. Så ska jag gå till väga iallafall. //Subidius |
|
|
Det är inte säket att du ser det på ett komp prov. Det är bara att starta bilen och se om det blir ett vit rök måln bakom bilen. Kolla oljan sen så att den inte börjar bli vit. Blir det inte vit rök eller vatten i oljan är det bara att utt och gasa. |
|
|
Fyll på vatten och lufta som det anges i flera trådar och testa. Titta redan nu om oljan är grumlig typ kålasås färg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.