AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.069

Inspektion 1

Ma
72
Magnus_Cab
Bmw 328 cab
Hej!
Ska lämna in min Z2 2.8 -97 på service hos BMW
Bilen har rullat 7120 kr.
INSPEKTION 1

Rudvihuset i Karlskrona skulle ha 1984.50 kr
Ericsson och Månnson Skulle ha 4800 kr

Varför skiljer det så mycket och
vad betalde ni för en INSPEKTION 1
bra fråga. men 1984 kan inte var insp 1 pris. Det låter mer som pris för oljeservice...
Jag gjorde inspection II för 2800:- med Castrol oljor och orginalpryttlar. Se till att välja en verkstad där du vet att dom är ärliga och tar sig tid med din bil. Personligen så lämnar jag ALDRIG in bilen någonstans där jag inte får prata direkt med mekanikern som skall utföra jobbet. Se även till att dom har datorutrustning för att kolla av felminnet, dom bör minst ha Carsoft. Stora auktoriserade firmor är oftast dyrare än bra.
PowerMac: inspektion 2 innebär ventiljustering och kontroll av vanos. Det tar ju en liten stund... sedan bara olja går på en bra bit över tusenlappen i en M52/B28 motor. sedan 6 Tändstift och sedan det vanliga service grejer som diverse kontroller. Med tanke på det låter 2800 extremt billigt. misstänkt billigt...

Nu är magnus_cab fråga om INSP 1 så det är mindre jobb som görs där men 1980 är även det exceptionellt bra pris ( fast inte omöjligt). Men man bör nog fråga vad är det för oljor dem häller i och vilka tändstift ska skruvas i. Man vill ju inte offra driftsäkerheten mot lägre pris.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Z3c: Ventiljustering görs väl bara på S50 och inte alls på M52 har jag för mig?

/Masten

Det går alldeles utmärkt att använda sökfunktionen!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

M52 har väl hydrualiska ventillyftare? = underhållsfritt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.