AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.145

Höjning av promillegräns i Schweiz

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Länk

Absolut roligast idag

Tragiskt, tyvärr

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Att kvinnor oftare är sämre bilförare, handlar nog bara om bristande intresse och engagemang i att lära sig hantera bilen lika bra som män. Och det måste ju vara smidigare att avhjälpa detta problem än att låta folk köra runt fulla!?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Sjukt.
Jag minns hur det var när jag och min ex hade varit ute på fest och jag hade druckit. Hon klarade att köra hem, med mig som bisittare, men när det var dags för fickparkering lämnade hon över ratten till mig. Det hände flera gånger.

/Astroboy
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Riktigt sjukt ju!! och anledningen till att dom höjde den igen..hehe!
Förvirrade politiker genomför en idotgrej på basis av missvisande statistik. Tragiskt...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Länken går till en insändare i en dagstidning och det är en skröna!

Jag gjorde en sökning på Google och fann flera tyskaspråkiga forum där det fanns liknande spekulationer, men tidpunkten för återinförande varierar. T ex Länk Länk

Promillegränsen i Schweiz sänktes för övrigt från 0,8 till 0,5 den 1 Januari 2005: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Osedvanligt korkat av tidningen att utforma insändarna så att de kan misstolkas för att vara faktaartiklar. Jag gick på det iaf...

Mvh,
Kalle
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jepp, jag började sen läsa de andra artiklarna under Schweiztexten. Å började ana att det var någon slags humor över insändarna...
hehe....
kilroy
I Schweiz är det dessutom så att man, ganska officiellt till och med, ser mellan fingrarna när det gäller bilkörning och alkohol...så länge det inte händer någon olycka.Mvh kilroy"Det är min enorma ödmjukhet som gör mig så älskad"

Jo
47
Johnalbin
535i (e34)-88
jäklar där blev man regält blåst, gick på det som bara den, va trög jag är
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.