|
|
|
|---|---|
|
hej abs lampan lyser på min bmw 325 konstant.. ngn som vet va de e som e fel,, beläggen e inte slitna eller ngt sådant har nog inget me de o göra, o abs en fungerar aven fast lampan lyser, vore tacksam för svar jim | |
TobbeBMW |
Funkar ABSen fast lampan lyser (är du helt säker??) Funkar den ändå så är det säkerligen så att det är elfel till lampan. |
|
nej abs en fungerar inte när lampan lyser vore tacksam för svar |
|
|
Kuggkransbyte bak pga rost KANSKE stundar....Om det ser likadant ut som på E28:an. Fråga>>>Lyser lampan direkt vid start eller tänds den efter du kört några meter,eller kommer upp i en viss hastighet? Beskriv gärna mera ingående när abs lampan tänds. Mvh Janne. |
|
|
Longshot men billig lösning (dessutom självupplevd): Det sitter en vit stiftkontakt under huven ungefär mitt i motorrummet när Du öppnar huven. Om Du står framför bilen och tittar in så sitter den lite över mitten på mororrummet och lite till höger om mitten på motorrummet. Den stiftkontakten glappade på min 318is -93 vilket fick ABS att sluta funka samt lampan att lysa. Problemet avhjälptes med ett buntband. Värt att testa i alla fall... Carl |
|
|
lampan börjar lysa typ rirekt när man startar åket..ska ta o kolla på den vita kontakten fall de e den som strular tack.. |
|
|
Ok,då är det mest troligt INTE frågan om några rostiga kuggkransar iaf... Mvh Janne. |
|
|
okej de va ju skönt o höra men men man kan ju aldrig va riktigt säker förrens man vet va de e,,hehhe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.