|
|
|
|---|---|
|
Jag tigger och ber om mektips för att byta länkarmar fram. Både undre och övre. Har alla 4 nya men inte kommit till skott och bytt då jag inte fattat 100% Har hört att bilen måste vara nedsänkt när man spänner bussningssidorna. Hur funkar detta i praktiken med en 4-punktslift? Tycker även det måste bli omöjligt att spänna casterstags-bussnings-muttern då denna ligger innanför krängningshämmaren. Fick ju lossa ner krängh för att kunna få av den. Slutligen hur f-n får man loss kullederna?? Blir extremt tacksam för hjälp så jag ev kan byta redan i morgon. Mvh Björn | |
|
Mektips främre: Länk ...samt de bakre: Länk För att lossa lederna använder du dig förslagsvis av en spindelledsavdragare, du bör hitta en på biltema eller motsvarande. De kan ju som sagt sitta utav h-e så en avdragare rekommenderas varmt. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Avdragare hjälper nog inte, åtminstone inte en från Biltema, grejerna sitter stenhårt! Två bra handsläggor är enda sättet tror jag, på samma sätt som man masserar ut en styrled genom att hålla ena släggan som mothåll och slå med den andra så att hålet blir ovalt så hoppar konan isär efter ett par rejäla slag. I verkligheten blir inte hålet ovalt, det bara flexar lite, men det räcker för att få isär grejerna. Jag har nog bilder någonstans på när jag gjorde detta på min, bara för att kunna visa andra. Hittar jag dom mailar jag dom direkt till dig. /Mats J |
|
|
Tack så hjärtligt, men jag har ändå inte blivit riktigt klok på hur man spänner dom i nedsänkt läge. Fortsätt gärna på tråden Mvh Björn |
|
|
Om bilen står på pallbockar, pressar man upp fjäderbenen med domkraft tills du precis är på väg att lyfta bilen. Spänn, och släpp ner fjäderbenet igen. ///Mats |
|
| Ok men hur kommer man åt muttern till casterstaget när man ska spänna? den sitter ju bakom kränghämmaren. | |
|
Trångt e de! Se till attt ha gott om verktyg så kanske du hittar något som går att använda. Jag har tyvärr glömt hur jag drog åt detta, det var snart ett år sedan. /Mats J |
|
|
Ok tackr igen. ska ge mig på det i morgon så får vi se hur det går. //Björn |
|
|
Tack Mats J och ni andra som gett meg tips och hjälpt mig. Nu är det bytt och allt har blivit KANON // Björn |
|
|
Då kan du väl komma förbi och byta mina främre bärarmar också (bilens förstås inte mina armar, dom är OK) Jag hinner aldrig med... /Mats J |
|
|
Ang. spindelledsavdragare, vet någon var man kan köpa en BRA avdragare som verkligen håller ?? Dödade själv en från biltema idag och har iofs redan bytt det jag skulle men tänkte investera i en bra avdragare för framtida bruk. Nån som har ett tips ?? MvH Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.