|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad jag har förstått skall bakdelen mer likna den på 6:serie caben, med sådana där lite halvskumma diodaktiga baklampor. Även fronten skall sluta an mer till 6 seriens formspråk eventuellt med framlampor som är något mer lika de på X3, Nya 3 serien och 5 serien, antagligen med "Halo"parkeringsljus. Med det är vad jag har hört.... Ser man sedan på de bilder som florerar verkar det stämma rätt väl med den infon...men som sagt, man vet aldrig.... |
|
|
Den faceliften kan kanske få mig att ta steget och köpa mig en Z4... Den har hamnat lite i skymundan med alla nya modeller som BMW spottat ur sig dom senaste åren, så en facelift känns bara positivt. Keep your distance! |
|
| Ingen som har någon länk till lite förhandsbilder? | |
|
Vill du verkligen se dom bilderna Johannes?? Man blir ju bara ledsen och vill sälja skiten... iallafall jag.... Är jävligt sugen på NYA lexus is 250 som kommer i höst.... Problemfritt och bakhjulsdrivet... |
|
| Och ingen face lift i antågande på flera år..... | |
|
Strunt samma om det kommer en facelift! Gillar du den bil du har nu så finns det naturligtvis ingen anledning att byta. Jag var lite skeptisk när Z3 fick faceliften i april 1999, men eftersom den i mina ögon ser mindre bra ut så finner jag ingen anledning att byta "bara för att". Njut av din bil istället! /Masten En Z-träff utan Masten är som en tvättsvamp utan schampo - Torr och trist :) |
|
|
Jag tror jag har sett dessa bilder i ett annat globalt forum för Z-ägare, och i den tyska texten stod det att bilderna föreställde en ev. efterträdare till Z4 som skulle kallas Z5 och komma runt 2009. Låt mig titta efter.Återkommer. |
|
|
Det gick snabbt :) Källa: AutoBild Här är bilderna (projekt E89): Länk Länk Länk Artikel: Länk Det talas om en face-lift för 2007 modellen, och långsiktigt om en efterträdare till Z4 först 2009. Projekt E89. Bilderna är AutoBilds egna påhitt, och om jag förstår det rätt syftar dessa på Z4:ns efterträdare 2009.Ej face-liften 2007. Dessutom den gamla historien om en kommande Z4 Coupe, med AutoBild:s egna påhittade design. Länk Z4M spionbild, och lite text om denna. Inget nytt. Att Z4M kommer vet vi. Länk Ny spionbild för en gångs skull. Frågan är bara vilken motor, 3.2 L 343 hk eller V8 >400 hk. Spionbilder från 2005 på Z4M har jag ett stort antal av från diverse källor. Inkl. från BMW-anställda i München. Tyvärr har ofta AutoBild livlig fantasi, och deras spionbilder är i de flesta fall inget annat än manipulerade bilder. "Nu kommer Z4M, och så här ser den ut" har AutoBild basunerat ut sedan 2003. Spionbilden har varit densamma. Världens äldsta "mule" :) AutoBild vill sälja lösnummer med hjälp av "sensationer", oftast påhittade. Lite som Expressen, och vem tror på vad Expressen skriver på löpsedeln ? |
|
|
Får en känsla av att nya "E89" liknar Boxstern. Motorhuven har karakteristiska porsche upphöjningar på sidorna, baken sluttar ner mer. Sen har lite av Z4.ans vassa linjer försvunnit (kanske blir annat då den kommer...) OKI, då är det kanske så att det i höst kommer en lättare facelift i samband med magnesiummotorerna och att det 2009 kommer en lite mer omgjord (likt boxster 987). Alla Audi modeller faceliftas inte hela tiden, se TT:n i nästintill ursprungsskick sedan 99! |
|
|
oooo_quattro, Som du säger är mest troligt, dvs en lättare face-lift till hösten, och en ny modell 2008/2009. |
|
| det som saknas på dagens z4 är en m-modell... alltså m-front och så annars är ju modellen väldigt snygg..det som jag skulle förändra på dagens z4 är oxå fler färger... imola röd skulle itne sitta fel | |
|
Tacka vet jag Z3M ingen facelift där.. enda utgåvan = klassiker.. Facelift behövdes inte => tidlös. har haft min nu i över 5 år aldrig känt någon press att den skulle kännas utdaterad eller omodern Jag har kunnat avslappnat njuta av dess design ostört utan att behöva känna att den är av äldre utgåvan, det kom aldrig något som slog den. Det lär ta ett tag innan något så fiiint kommer igen.. Bästa bil köp jag någonsin har gjort. 8)=) |
|
|
Allt beror givetvis på hur faceliften ser ut, tex när det gäller e46 så tycker jag att prefacelift när det gäller coupén är snyggare, mer agressiv och mer passande de svepande coupélinjerna. Däremot gör sig touringen 100 gånger bättre på med facelift. Jag tror nog nästan att de nya motorerna kommer att göra mer (när det gäller negativt andrahandsvärde), än faceliften. Vi får se hur den ser ut, och hur mycket man vågar sälja. Z4 säljer ganska dåligt just nu. |
|
| det tycks ju inte bli nån facelift...bmw har presenterat sina nyheter för 2006 redan | |
|
Alla nyheter på modellår 2006 är knappast lanserade. Z4-faceliften kommer förmodligen i höst (inga nyheter på Z4 -06 är ännu annonserade), dessutom följer ju nya 4-serien till våren mm. //Chrille |
|
|
Hoppas verkligen Z4 blir som Autobilds bilder, så enormt mycket bättre. Valnosen är borta, och de hemska bakänden är ett minne blott. Finns kanske hopp om snygga BMW's i framtiden. Jag hade gett upp och tänkt byta märke vid nästa bilbyte. Nu kan man bara hålla tummarna för att insidan får tillbaka det rätta stuket oxå. /Fredrik |
|
| Någon som vet något mer angående Z4 facelift? Har nämnligen fått ett mycket bra pris på en sprillans ny Z4. Priset är så bra att jag funderar på om nya motorer/facelift är på gång riktigt snart? | |
|
DEn skall visas på frankfurt mässan vad jag har hört! Ny bak, ny front, "finslipad" interiör, nya standard fälgar och 2 eller 3 nya exteriör färger(från befintliga sortimentet).. Detta enl en som jobbar för BMW i Tyskland. |
|
|
Dorfmeister: Intressant, då blir det nog att avvakta faceliften och nya 3 liters motorn. Sommaren är snart förbi iaf :o) |
|
|
Kommer den att se ut sådär så kan jag stryka ett alternativ nästa gång det ska bytas BMW, den ser aldeles för japansk ut. Och bakdelen, why... 4-serien som modellbeteckning är väl avförd va? No More Limits! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.