AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
697

Ersättning från försäkringsbolag

SpineKracker
Fick idag (efter ca två månaders väntan) reda på vad jag skulle få för min 320 -87.
8000:-! Vilket skämt!
De borde ju ta lite hänsyn till marknaden och inte bara läsa sina jävla listor.. trodde inte mina öron när jag hörde vad jag skulle få..

Någon mer som råkat ut för detta?

MVH

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
Ja, de går ju efter sina listor tyvärr. Utan att veta något om din bil så kvarstår dock frågan om en hyfsat fräsch 320 -87 är värd mer än 8000?

____
Reach the door with a breath and a scream.
Har du en 2,5l motor i din 320?? Då ska du ha tur om du får något överhuvudtaget, tror inte att försäkringen gäller om du har bytt till större motor om du inte har fått reggat den som en 325:a? Eller kan ha helt fel.

MVH
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Spinekracker: Vad har hänt med bilen?

Jag har några fordon, och jag tänkte börja köra med endast trafikförsäkring! Samtidigt tänkte jag lägga undan pengar i en "egen" försäkringsfond. Då behöver man inte fundera om bolagen betalar eller inte, det är bara att öppna den egna plånboken vid behov. Eventuellt kan man bli tvungen att köra med något billigare fordon under en tid. Det får man i så fall ta.

Leif L
SpineKracker
Leif: Jag blev påkörd från sidan så hjulupphängning och hela vänstra sidan blev förstörd.

Det var med andra ord inte mitt försäkringsbolag som betalar ut ersättning.. Nog ligger väl E30 priserna lite högre än så??
Hade gjort en hel del uppgraderingar på bilen, fast det är ju inget de vet något om dessvärre.
Bara bita i det sura äpplet.

Tänkte dock ta vara på några delar innan de hämtar den, som sagt, de vet ju inte hur bilen såg ut från början. Och med den blygsamma ersättningen tycker jag mig ha all rätt till det.. =)

MVH

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.