|
|
|
|---|---|
|
Har precis sålt min 528 -98 o ska köpa en 330 -01. Har varit o kikat på en o det känns ganska bra... skriver nog kontrakt på lördag. Ska jag kolla upp nåt speciellt innan jag slår till... vanliga brister osv. Tacksam för svar. //Niclas Pärlan Länk | |
|
Tja nu vet jag inte om du ska köpa coupe eller ej men av mina egna erfarenheter så borde du kolla upp dörrana i coupen e väldigt tunga och slåls igen ganksa hårt vilket gör att gängingarna inte håller så länge Dörren går inte att ställa upp. jag hann bara köra 150 mil innan en cylinder la av vete fan varför. sam hade ngt plastaktigt smält nära motorn. såna grejer e jobbigt fast bmw tog på sig allt o bytte. kolla så allt sitter bra. kolla tidigare ägare. har en 21 åring kommpis som har e coupe 330 han har ju kört sönder bilen gasa bromsa gasa bromsa så kolla uppå sånt //Divan |
|
|
Divan Perfekt med lite tips. Det här var en vanlig 4-dörrars... känner att det är lite mer praktiskt på det viset när folk ska in o ut ur bilen... även om cupén är snäppet snyggare! Ska kontakta tidigare ägare o kolla upp bilen nogrant med ett gäng frågor. //Niclas Pärlan Länk |
|
|
Hej Nilen! Grattis till ett bra val. Jag ägde en 330 Ci i tre år och det var kul hela vägen. Förutom standardfelen länkarmar och termostat/värmefläkt är det som alltid med begagnade kvalitetsbilar: kolla skick, histora och service så noga det bara går. Betrakta alla bilar som skumma, skruvade, smällda, inrökta, utslitna och taxikörda tills motsatsen är bevisad. Tänk också på att utbudet är jättestort. Kanske läge att inte slå till på första bästa. Och håll i körkortet! |
|
|
Det är alltså inga allvarliga brister på dessa bilar med andra ord! Har ju förstått när man läser på forumet att rostangrepp är inget ovanligt på E46:an... vad säger ni som åker dessa bilar om det??? //Niclas Pärlan Länk |
|
|
Min bil är köpt av mig i München, såld ny av AC Schnitzer och damkörd fram till det att jag köpte den i påskas. Har inte sett en tillstymmelse till rost någonstans. Men jag vet att en del bilar kan rosta en del... Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Herr Gaspedal Låter ju krytt... fast den kanske har klarat sig från salt o elände. Tror inte att dom använder vägsalt i Tyskland... fast jag kan ju ha fel i det avseendet!! //Niclas Pärlan Länk |
|
| Man saltar även i Tyskland.... | |
|
usch damkörd jag vet ju hur morsan kör en bil med hästkrafter skall köras annars finns det billigare alternativ. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.