|
|
|
|---|---|
|
Hej Försöker hjälpa en kompis att hitta en E46 328 alt 330 eller E39 528 alt 530. Årsmodeller 98-99-00-01-02. Blir förvånad att privatpersoner verka ligga HÖGRE än hos handlare där vi kikat. Hos handlaren får man ju garanti osv. Nu pratar vi samma mil och utrustning. Vad beror det på, förväntar sig privatpersonerna massiv prutning eller vad. Jag har köpt alla mina bilar privat genom tiden, det bör ju alltid vara billligare, handlaren måste ju täcka lokaler, lön, garanti osv- Likadant när jag sålt mina bilar privat har jag legat långt under handlarpriser. | |
|
E39 pre-facelift har nog blivit vad Ford Scorpio och Opel Omega tidigare var för bilhandlarna: "Hallvärmare" alltså hellre få igen pengarna och sälja snabbt än bli sittande med "svarte Petter" i åratal.. Sen finns ju alltid dom mindre skojarna där priset har andra orsaker på det mera ärliga planet så att säga.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Har också märkt den tendensen faktiskt, och blev lika förvånad som du att vissa ligger lägre hos handlaren än motsvarande privat. Kan ju vara så att begpriserna har sjunkit i ökad omfattning (eller snabbare kanske man ska säga) än vad privatpersonen har "hunnit" med, och försöker därigenom få ut maximalt vid försäljning, medans bilhandlaren ger ett lågt pris vid inbyte. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
|
Om man letar bland bilannonserna kommer man upptäcka att det är mycket enkelt att hitta ofta helt sanslösa förhoppningar om pris än att hitta rimliga priser. När du säljer kommer du upptäcka att.....? Om det är som du säger, strunta i privatpersonerna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.