|
|
|
|---|---|
|
Sprang på denna på blocket. Länk Den ser ju onekligen ganska aggressiv ut. Lägg till de i annonsen nämnda stolarna, bort med bl. a japs-varvräknaren och kromspeglarna så bör det se ut som det bör. Nog för att det sitter en del godis på, men 33 000 för en 318i som är så gammal som -84...är inte det lite väl saftigt? Att den saknar 325:ans sexa kan jag leva med, den lär ju isf vara soppasnål om den är kry. Har tidigare läst om bilar med 325-motorer och EVO3-kit som gått för 21 000, då har de vart i gott skick. Ryggar därför lite för prislappen...håller ni med? Tänkte ev. åka och kolla på den i helgen, så skjut på med alla era åsikter. I värsta fall får jag nöja mig med att få titta lite närmare på den :) | |
|
Hittade denna tråd ang. andra EVO3-breddade bilar; Länk Detta, och prisbilden på en standard 318 (före facelift) gör ju att man kan fundera lite på dessa 33 000 kronor... |
|
|
Tycker det är en grym bil utseendemässigt men tyvärr byggt på fel bil(318). Hade det varit en 320-325 hade det varit ett intressant objekt. rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Jag håller med dig till fullo, men frågar du plånboken om bränsleekonomi, försäkringspremie etc. så är det inget tvivel om vad den svarar :) Drivlinor från 325 är i dagsläget heller inte alltför dyra... Samtidigt skulle det vara idioti (iaf imo) att betala så mkt för en 318 -84. En fräsch 325:a från tidigt 90-tal går för inte alltför mkt mer pengar. Som sagt, det är lite upp till bilens verkliga skick och säljaren. Vi får se... |
|
SpineKracker |
Helt klart hungrig! Men 33k!? nja.. var ju dessutom inte helt rostfri.. 25-27k känns väl lite mer vettigt. MVH Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Bor i Sala och har sett bilen rulla förbi ett par gånger. Den ser ut att vara i bra skick, men jag har inte tittat närmare på den. Däremot så är det lite trist att den bara har en trött 318-motor i sig, för man förväntar sig liksom lite mer med det utseendet. Sen har de motorerna en förmåga att låta ganska tråkiga med en del ventilslammer om de inte är väldigt noggrant underhållna, och jag måste säga att det rasslade en del om bilen när den åkte förbi mig. Sedan kan det hända att det är åtgjärdat nu, det vet jag inte. //Daniel |
|
|
Nu lär ju många inte hålla med mig. Men jag har ingen förståelse för "wannabe"... Är ju liksom inget kul, bättre då med en "sleeper" som inte så ser vass ut men som går desto bättre. Känns inte så lönt att ha mört i en hajkostym... Sjöberg |
|
|
sjoberg: Här har du en som förstår dig. Dock har jag under 100% av tiden då jag funderar på den här bilen en annan drivlina i åtanke - jag hoppas att du hör till dem som förstår mig lite bättre då. Även om jag inte byter den pronto så måste det ju bara vara ett mål. Framåt hösten ställer jag mig till mängden som kallar sig "fattiga studenter", och även om den inte i min ägo skulle gå som vinterbil måste jag ha ett öga på plånboken också. Men en vacker dag...en komplett drivlina från en 325:a är inte tokdyr! Daniel: Tack för informationen. Alltid mkt intressant med folk som sett objekt man är intresserad av IRL. Ventilslammret får man tyvärr räkna med i dessa motorer, som sagt krävs det en pedantisk ägare för att slippa det helt - en sån som jag alltstå ;) SpineKracker: Det var väl där i krokarna jag tänkte lägga ett ev. bud. Om det nu blir något dvs...det återstår att se, skall ringa ägaren imorrn. Det finns en del bilder på EVO3-kit där framförallt bakskärmarna är på tok för breda, över gränsen för vulgärt alltså. Återstår att se vad jag tycker om denna kärrn IRL. Mer information imorrn då jag talat med ägaren :) |
|
|
Självklart är det inga problem att lägga i annan motor men surt att byta till varje besiktning... rodge dodge BmwCS #5251 Länk |
|
|
Det är jag medveten om, även om jag själv har erfarenheter från besiktningar som säger motsatsen. Har vid ett antal tillfällen hjälpt en bekant att rulla en amerikanare gneom besiktningen, mer än allmän översyn och lite broms- och avgastest har aldrig vart på tal. Än mindre att öppna huven. Menmen, det är en annan femma och verkligen inget jag skulle chansa på att göra. Trots allt har man ju hela vintern på sig att byta :) |
|
SpineKracker |
Från 2.0:a till 2.5:a brukar ju inte vålla några problem.. Men från fyra till sexa krävs ju i stort sett en blind besiktningsman! Kanske kan få tag i M3 drivlina? hehe.. å andra sidan lär väl det kosta mer än bilen så då är det väl frågan om det är värt. Skulle nog skippa denna, även om den ser hårig ut, och satsa på en med sexa. MVH Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Det finns ju alltid 318iS :) M3-drivlina kostar - precis som du säger - med all sannolikhet ungefär lika mycket som bilen. Till det priset är den dess och utom i rätt kass skick gissar jag. Går denna att få till rätt pris köper jag den k-a-n-s-k-e. Just nu är priset helt fel i förhållande till skick & motor, återstår att lyssna lite på vad säljaren har att säga imorrn. |
|
|
Finna en på börsen för 16000:- Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Finna = finns. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
SpineKracker |
ja en iS motor kan du ju alltid stoppa i.. men den kommer fortfarande inte matcha prestanda med utseende. Då krävs ett monster! =) Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
Snurran som sitter i 318iS är inte alltför dyr att köpa lös. Ett lagom (japp, lagom!) turbokit kostar inte heller skjortan, samtidigt som det inte är alltför svårt att återställa motorn inför bes. Ringa ägaren lyckades jag inte med idag. Kom en massa emellan, har dock lagt memo i mobilen tills imorrn. Mycket snack, liten verkstad m.a.o :) |
|
|
Har nu pratat med ägaren. Han håller bilen åt en kille som kommer upp från Öland imorrn el. i övermorrn. Personen i fråga var tydligen rätt säker på att han skulle handla, frågan är om hans bestämdhet kvarstår när han sett bilen. Ventilslammer och annat skrämmer säkert en och annan... Ringer ägaren på lördag kväll för att höra hur det gått. Om bilen finns kvar åker jag ev. och tittar på den på söndag med en mkt kunnig kompanjon. |
|
|
Killen från Öland hoppade av, han slutade helt enkelt att höra av sig... Jag känner att detta inte är bilen för mig, eller rättare sagt; jag kan spendera 33 000kr f..n så mycket vettigare =) Over and out. |
|
|
Jag känner killen som byggt den där bilen.. han är från boden där jag bor, i norrbotten, den bilen har byggts under en VÄLDIGT lång tid, och det är mkt nerlaggt i tid påden, den är riktigt fin när den såldes iaf, vet inte numera, det är juh en 5-6 år sen... den gick då bra på den tiden.. synd att den får så långt neråt... /mvh jocke |
|
|
Där ser man. Att det är mkt tid nerlagt på bilen tvekar jag inte en sekund på. En EVO3-breddning (passformen vet jag inte hur den är?) gör man inte i en handvändning. I övrigt verkar bilen förhållandevis påkostad, framförallt i chassiet. Synd bara att han skulle välja en 318i som utgångsobjekt. Det gör ju utsikterna för att bygga något hyfsat lagligt med bra drag i ganska kassa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.