AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.395

Sänka e34

Sida 2 av 2
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Bara sänkfjädersats o nya "standarddämpare" (monroe) Länk

Nya bakvagnsbussningar o casterbussningar är dock inte fel att byta i samband med "uppstyvning"...

Kan nämna att Jamexfjädrar behöll originalkomforten bättre på min förra E34 än G-power... det skiljer alltså mellan tillverkare hurvida deras fjäderegenskaper påverkar bilen...
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Kenta: Snygg bil du har, jag undrar att hur är bilen med 60mm sänkning fram? Problem i samhället nåt? tänker på höga kanter vid infarter osv

//mvh Simon
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Förresten, ni som kanske kör sänkt bil, vad tror ni min e34 är sänkt? tänkte sänka den lite till fram, men jag är inte säker på hur mycket sänkt den är fram. jag gissar på 30mm runt om, men efter jämförelser med bilder jag hittat så kan det även vara 40mm bak/fram

Länk

//Simon
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

jag sågade bort ett varv på framfjädrarna och det är lika högt både bak å fram nu, såg ut som skit innan. dettta är bara en tillfällig lösning till dess jag köper nya fjädrar och dämpare.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hehe, då är du en volvo/merca raggare fram tills dess ;)
Ett annat knep är att lyfta/hissa upp bilen, eller ett hjul i taget och värma fjädrarna med en gassvets, eller så finns ju "biltema" knepet.

//Simon
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Tack Simon! Den e till salu (kanske). Enda som är , är om man svängar samtidigt som man kör upp/ner för en HÖG kant. Då kan det hugga till. För övrigt är det inga problem. Den ser väldigt bred ut med sin breda grill. Hade kanske tänkt montera M5-paket, då kommer den se ännu lägre ut.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Tackar, man får alltså plocka kanterna rakt, huvudsaken är att man klarar det och fartguppen.

M paket är snyggt, men då får du saxa mer vid kanter/hinder :)

//Simon
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Det är det värt...
pa
48
pancho
525 -92
använd vinkelslip å kapa om du vill ha de billigt hehee
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Men vart finns de att köpa endast framfjädrar som sänker 60mm?
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Någon nämde H&R och bilstein sprint som en god kombination. Kör personligen med denna uppsättning på en M5 e34 men måste nog säga att det är lite väl stumt. Tanken är väl trots allt att fjädrar/dämpare ska fånga upp ojämnheter i vägen. Men denna uppsättning sä fortplantar det mesta sig till bilen och resultatet är lite väl hårt.

Funderar på att köpa nya lite mjukare fjädrar och behålla dämparna (då dessa är nästan nya). Är det någon som har tips på vilka fjädrar som skulle kunna ge en bra avvägning mellan komfort och väghållning? Har funderat på att köpa M5ans originalfjädrar.
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Jag har sett att flera i tråden rekomenderar hjulinställning vid sänkning. Bara undrar nu, vad är det för ide egentligen ?? Går väl inte att ändra vare sej camber eller castervinkel på e34:an, enbart toe in/out och den ändras väl knappast av sänkning...Rätta mej om jag har fel :)
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Men det gäller endast bak det CypherX

//Simon
Cy
375
CypherX
525 e34 -89
520 e34 -88 *motorras!*
Är du verkligen säker på det ? Vad jag vet så går det inte att ändra nån vinkel alls bak, mer än att "räta" upp den med nya bussningar/leder. Fram vill jag ha det till att bara toe:n går att ändra. Är där framme och rotar med jämna mellanrum men har inte sett nått än, har iofs inte letat heller då...
Var ändrar man cambern isf ?? Är bussningarna eccentriska då eller??
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Nä bak på e34 går det inte att ställa någonting. Endast M5an ska gå att justera i bakvagnen. Fast det hade "proffsen?" på vianor ingen aning om sist när jag lämnade in för 4-hjulsinst. på m5 så det blev bara fram.

Fram är det väl normalt sett bara toen man ställer men det går visst att ändra cambern genom att byta till en annan sorts fjäderbenslagringar. Så är det med 100% säkerhet på m5an och man kan ju tänka sig att det är samma lösning på övriga e34or. Dock har inte m5an samma fjäderbenslagring som övriga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.