AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.396

Sänka e34

Sida 1 av 2
Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Hejsan skulle vilja sänka min 525a nu och undrar hur man bäst gör detta, kostander osv. Måste ja byta stötdämparna eller räcker fjädrarna ?
tjena oset_olholm.
du måste byta både fjädrar och dämpare. undrar om du inte åker på att byta casterstaget ochså plus att du måste ändra hjulvinkeln både bak och fram. jag höjde upp min istället för att få tillbaks komforten på min bil och det var det bästa jag nånsin hade gjort med den.
sv
334
svenne540
Bmw 540ia -94
Du behöver inte byta stötdämpare!!finns färdiga sänkningssatser o köpa! men har du pengar över så ska du självklart köpa nya sportdämpare med!då blir det bra! MVH
Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Kan tänka mig att bästa resultat blir med fjädrar dämpare och sen riktig hjulinställning men vad skulle allt de gå på då ?
Varför skulle man behöva byta länkarmar fram för att man sänker bilen? Det är en fördel att köpa dämpare avsedda för kortare fjädrar, men sänker du måttligt (ca 30 mm t.ex.) så funkar det med originaldämparna. En framvagnsinställning bör man göra efter sänkning, spårkänslighet och uppträdande på vägen blir då betydligt bättre samt du slipper snedslitna däck. Bak kan man inte göra hjulinställning på vanliga E34:or, endast på M5.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Varför skulle man behöva byta länkarmar fram för att man sänker bilen? Det är en fördel att köpa dämpare avsedda för kortare fjädrar, men sänker du måttligt (ca 30 mm t.ex.) så funkar det med originaldämparna. En framvagnsinställning bör man göra efter sänkning, spårkänslighet och uppträdande på vägen blir då betydligt bättre samt du slipper snedslitna däck. Bak kan man inte göra hjulinställning på vanliga E34:or, endast på M5.

____
Reach the door with a breath and a scream.
Jag har då sänkt min e34 å inte behövde jag byta mer än fjädrarna. Nu har jag ju iofs bytt dämparna också, men det för att dom var slut. Kan ju ha å göra med att bilen är sänkt. Införskaffade ett par sänkningsdämpare som nu sitter monterat.
Hjulinställning kan ju vara att rekomendera, men inte tror jag du behöver byta mer än fjädrarna om du inte vill.

// DZL_PWR
Keep on keepin' on!
Pa
35
Pantera
538i =),
Tjaa...

Jag beställde en väghållningssats med säkning, han har alla möjliga säkningar från Gert nere på Öland, Och nu kommer ja inte ihåg adressen dit nån kan säkert fylla i,.

Jag är grymt nöjd ja pröjsa 3999:- med frakt för stötdämpare + fjädrar fram + bak, bytte ja på en halv kväll.. Leta upp den sidan och beställ, mejla honom och tala om mm och vad du har för bil så fixar han resten kanon smidigt..

//Johan
E3
29
E34silver
530iM Touring -93
Man MÅ ikke bytte støtdempere ved senking, men det er absolutt og anbefale. Du vil få helt andre kjøreegenskaper på bilen ved å montere kortere dempere. (Selvfølgelig i positiv retning :))
Bilstein Sprint m/ H&R er en god kombinasjon.

Du trenger IKKE bytte casterstag ved senkning.
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Tips; sänk inte i bak...blir strul med breda däck, lasta och ha folk i bilen. Och så ser den trött ut om den är för låg i bak.
Pa
35
Pantera
538i =),
Shitt va får ni alla ideer ifrån?? haha

Tar min som ett exempel och har många andra erfarenheter om sänkta E34:or.. Jag åker full bil, med last t.ex skulle köra 5 pers till ålandsbåten med packning min är sänkt med 20mm väghållningssats bak och 235or inte så brett men ändå.. Tog inte i nånstans går hur bra som helst.. bara ett exempel..
Pa
35
Pantera
538i =),
Fel svar. plus att du måste ändra hjulvinkeln både bak och fram...

Rätt svar. Bak kan man inte göra hjulinställning på vanliga E34:or, endast på M5

Jag vill inte såga nån men sitter folk och gissar och säger fel till folk som frågar nått??

Undrar bara om man vågar fråga nått om folk bara snackar skit??
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Jämför med 17"x10" ET 17 255or , sänkt 40mm enligt Gert på Öland , men de jag köpte ställde sig nästan på däcken. Fick sätta in gummiklossar i fjädrarna för att kunna köra. 6st per fjäder. DE du...
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Många tror nog mycket utan att veta...
Pa
35
Pantera
538i =),
Meen luuugn, sänker du 40mm bak på en e34 som redan är låg bak, med dom måtten på fälgar och däck.

Du har helt rätt då tar det i med full last och många i bilen så olholm sänk inte så mkt med dom måtten..

Jag ville inte såga dig jag tycker bara alla andra inlägg är så roliga ibland...
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
håller med...
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag har 255 bak o 235 fram, jag funderar på att sänka men jag vill helst bara sänka fram, hur går det? Att sänka 30 - 40 mm fram...?
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vill också bara sänka den lite till fram som e34briliant...men tycker de är svårt att hitta nån återförsäljare som bara säljer endast fram fjädrar...
Finns de nån i huvetaget som endast säljer de?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
På BMW finns fjädrar som sänker 25mm fram. Det är fjädrarna som sitter på M-paketet.

/Per
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
schmeinmann i danmark säljer separat tror jag, min e34 med 17" et13 och 235 breda däck tar i bak när jag har folk i baksätet, och det behöver inte vara tunga personer. Vet dock ej hur mycket den är sänkt, minst 30mm iaf och med kortade gasdämpare.

//Simon
Ke
195
Kenta-76
528iA Touring -98
Sänkt min 60mm fram, blev perfekt.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.