AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
560

Svensk Bilinvest - nån som känner till denna skojare ?

Ha ha, detta är ännu en drömmare som försöker göra affärer. Han hörde av sig på min annons, jag begär 165´för en 740 -95 på 10.400mil, han ville ha 15´ emellan på en Z3 1.8, och hävdade att min bil stod i ca 110.000:- !!! Gissa vad mitt svar blev- dra åt he...
Det lustiga är att dåren mailade till mig på MIN annons där det klart och tydligt står att jag begär 165´!
Man slutar aldrig förvånas, det föds en ny idiot dagligen !

===========
V8-power
Hejsan BMWmatte,

det är bara att inse att det finns folk till ALLT! Efter att ha annonserat min bil i höstas så förvånar mig inget längre. Nästa gång det är dags ska jag nog bara ta emot svar på email för att undvika allt trams. Verkligen synd på de seriösa som ringer att man nästan är irriterad från början...:-(

Kan bara önska dig lycka till med din försäljning!

Simon
Citerar här Christian på Sv. Bilinvest AB:

"Jag har nog sålt många mer bilar än dig och sålde 740 E38 för 125000 redan för 2 år sen..."

Vilken dåre....

===========
V8-power
E38 varierar nog en del i pris....var och kollade på en 740 95:a med 11200 mil hösten 2000...för 125 000...den var väldigt fin....men den saknade skinn, komfortstolar, telefon, CD etc....det enda som var extra på bilen var nog metallic och stolsvärme...tror jag...:-) Dessutom stod euron mycket lägre än nu vilket naturligtvis spelar roll.

Hur välutrustad och hur fin den är spelar stor roll för priset....det går nog att få en 740 e38a för 125' tror jag....samtidigt som en kan vara värd 160' samma årsmodell om den har låga mil och är välutrustad och är i mycket fint skick....

Dock antar jag att majoriteten som ringer är mer intresserade av att göra ett klipp ofta en 30-40' än intresserade av just din bil....det är min erfarenhet iallafall.

Simon
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
inte så konstigt om ha sålt många fler bilar än dig i sina dar kanske.. inte om han sålde 740 för dom pengarna för 2år sen.. =) frågan e om han tjänade nåt på dom ... o i vilket skick dom var nä han köpte dom på en bakgård i tyskland ?!?

mvh Danne

390Nm - oljebrännare!
väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck...
Jo
744
Jonhny
745 -85
Sätter man ut en annons så får man ju förvänta sig att få alla typer av svar. Det finns alltid nån som påstår att bilen är värd si och så mycket. Eller ska pruta bort en massa för att bilen "nog är bucklig" utan att ha sett den. Det är bara att skrota mejlet eller lägga på luren om de blir dryga, då brukar de fatta att man inte är intresserad.

Egentligen är det ju rätt kul. Skoj som fasen att spela med och verka dum o oskyldig. (Jag märker ju nästan direkt vilka typer det är som ska lura av mig bilen. Den normala spekulanten kan man vara ärlig med, han/hon vill ju köpa en bra bil och inget annat.) Då blir de så upphetsade för att de tror att de lurats lite och ska få köpa bilen för halva marknadspriset. Sen börjar man tveka när de kommer. Har de kört 10 mil så kan man ibland tom få sålt bilen till hyfsat pris fastän man bara tänkte vara dryg. Kan de luras så kan jag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.