|
|
|
|---|---|
|
Helt otroligt deet jag trodde var en läckande bakaxel var egentligen en väldigt kass stötdämpare .. sitter oljedämpare på min och den ena är så slut att den läcker olja .. ojojoj så det blev till att beställa nytt bak tycker iof att den har vart lite slingrig eller studsat lite väl mycket men nu vet man ju .. ????? undrar om det inte till och med är orginal stötdämpare bak på den .. får se när jag byter omdet står BMW på dom Bimmer | |
|
Är dämparna slut så bör de bytas oavsett vem som har tillverkat dämparna. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Det där att du har oljedämpare kanske var att ta i(om vi nu pratar s.k. gas kontra oljedämpare.) Även det man i dagligt tal kallar för gasdämpare har naturligtvis olja i sig för att fungera.Bara det att man trycksätter oljan i dämparen med gas för att få bättre egenskaper... Men läcker en av dämparna bak olja så är det definitivt dags för ett byte(bägge två bak). Mvh Janne. |
|
|
jo själv klart skall jag byta beställde nu adg får dom i morgon .. men det ser ut att ha hängt med länge... ja tack för beskrivningen om hur de fungerar .. men förr talades det ju bara om olje dämpare eller gasdämpare .. men nos sitter det ett par standard på min och bort ska dom Bimmer |
|
|
Japp nu var det nya dämpare bak oj vilken skillnad.. men nu går den som en påse nötter bilen alltså .. men bra vägegenskaper i allafall Bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.