|
|
|
|---|---|
|
Hej. Oljan till servostyrningen läcker ut för mig det är alltid olja under bilen där jag stått och jag får fylla på en gång i veckan. Är det någon som kan tipsa vad det är för fel, är det något som ska bytas? Finns det att köpa begagnat och vad heter det? viola | |
|
Har du tur är det bara någon av slangarna till servooljebehållaren som läcker. Ganska vanligt fel och det är rätt billigt att åtgärda, kostar några hundralappar. Har du riktig otur är det styrväxeln som läcker. Finns risk att jag skrämmer dig om jag berättar vad det kostar men räkna med ca 10kkr för byte av styrväxeln. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Kolla på: www.bildelsbasen.se/asp/partsearch/default efter en beggad! Jag hittade en (visserligen till en E30!) på skroten för 1700 pix för 2,5 år sen o den funkar fortfarande utmärkt. Min gamla skulle kosta ca 9000 att renovera hos KGK här i Göteborg som är generalagenter för ZF som tillverkat styrväxeln. Vad BMW Group ville ha för en ny brydde jag mig inte om att kolla... Hade! /Magnus Regn är verkligen inte roligt:Länk |
|
|
Spola rent och se försök lokalisera varifrån det kommer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Hade också ett litet läckage på min bil. En av slangarna till behållaren läckte på min bil. Det var en orginal slangklämma som pressas ifrån fabrik ej skruvas, som inte tryckte tillräckligt. Bytte tilll en ny klämma där man skruvar på klämman på slangen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.