|
|
|
|---|---|
ErikNilsson |
Hej, såg denna annons på en riktigt fin 740. Länk Är det någon av er som känner till bilen? Den ser väldigt fin ut på bilderna och verkar vara väldigt påkostad. Är 125.000:- rimligt för en påkostad 740 av 95-årsmodell? Det hade varit tacksamt att få höra lite historik om denna vagn. /Erik |
|
Vet ingenting om vagnen annat att jag tycker att den ser väldigt fin ut, trots att jag inte så förtjust i allt för stora modifieringar som gälar och angeleyes som egentligen inte finns på e38. Kolla milen genom att verifiera stämplar med verkstäder 740. /Astroboy |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sök på M7 den har varit omtalad tidigare, läcker kärra tveklöst. ///MVH Hasso Länk |
|
Priset känns extremt högt. Själv skulle jag kolla på e38or från 99 och nyare om jag ville spendera 125KSEK på en sådan bil. |
|
ErikNilsson |
Tack för svaren. Jag misstänkte nästan att priset kanske var lite högt. Jämför man med andra 740 ifrån 94-96 så ligger den högt men den kanske är påkostad väldigt mycket mer också? Vad skulle ni anse är ett rimligt pris för denna raritet? 110.000:- eller t o m lägre? /Erik |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Vad har den för utrustning och hur många mil har den rullat? Fick inte riktigt fram det i annonsen när jag tittade. Hur mycket är kosmetika, d.v.s billaga instegslister, M märke, ädelträ, e.t.c Det finns många mycket fina och välskötta 7 serie bilar som man kan sätta klistermärken på som kostar under hundra tusen idag, och skänker en stor portion körglädje och det finns gott om begagnade 18" fälgar på blocket, det kanske blir billigare så? mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
ErikNilsson |
I annonsen står det att den har gått 15.500 mil vilket väl inte borde vara några problem för en välskött 740. På denna bil är det ju faktiskt lite mer än bara klistermärken. Fälgarna från Racing Dynamics, som jag tror är 19", är väldigt dyra. Original E39 M5 speglar är inte billiga heller. Så vad borde vara rimligt slutpris på denna bil? Alla verkar vara överrens om att 125.000:- är i överkant. /Erik |
|
Styling och eftermarknadsfälgar är värt cirka 0:- Bilen verkar ju dock välskött i övrigt, så cirka 80-85 000:- bör den vara värd. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Värderingen ovan baseras på att någon faktiskt tycker att bilen är snygg med all styling. För min personliga del så är den värd kostnaden för en likvärdig originalbil (cirka 75 000:-) minus kostnaden för att återställa den till original. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.