AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
956

Mystiskt elfel

Ko
2
Kobra
318i Touring -94
Jag har under en längre tid brottats med ett lynnigt elfel i min 318i Touring -94. Radio, klocka, innebelysning, varvräknare!! och energimätare fungerar/fungerar inte sporadiskt. Jag har bytt ut alla säkringar och behandlat säkringsdosan med kontaktspray men felet kvarstår. Felet kan uppstå när som helst, även når jag kör för att sedan fungera igen dagen efter. Kan någon hjälpa mig med tips. Min fantasi har tagit slut.

hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Låter som ett jordfel.

hjorten
Ko
2
Kobra
318i Touring -94
Det låter troligt. Var kan man börja leta?

Ja du om du åker till en verkstad och kollar upp den mot en dator så kanske dom kan kolla i vilken krets felet ligger .. jag vet inte om det går men med dagens teknologi så skall det ju fungera.... var med om ett väldigt mysko fel en gång blimker ville inte fungera på en bil jag ahde det var jordfel i en baklyse inget man kunde hitta eftersom baklyset fungerade så et var ju inget man misstänkte .. men då var det en kompis som körde bakom mig och när jag skulle svänga såg han att baklyset slocknade när jag svängde och när vi kollade upp det så var lamphållaren bränd och ärgad ..... det där med jordfel är inget kul felet kan ju nästan vara varsom helst
Lycka till hoppas det löser sig

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.