AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.403

Nån i Stockholm med Eisenmann?

bf
305
bfg
M3 SMG -02
Tjena,

Jag är sugen på att Eisenmann avgassystem, men kan inte bestämma mig mellan sport/sound och race/supersound nivåerna, så skulle väldigt gärna träffa nån som har endera som man kan lyssna på...

Helst i en 330 förstås...

/bfg
Bfg: De där blir nog väldigt svårt tyvärr. Jag känner bara till 2 st 330 i sverige med Eisenmann system. Den ena är min :) och den andra tillhör George i denna tråden: Länk

Möjligt att det finns ett visst mörkertal som inte finns på detta forumet. Men de flesta entusiaster hänger ju faktiskt här.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Man kanske får snubbla ner till Skåneland och lyssna på din då wendtan... ;-)

Får se om nån reagerar, annars får jag väl samla mod till mig och bara beställa race varianten...

/bfg
Tanken finns ju att de skall göras en mindre videoupptagning på min 330. Tyvärr finns det väl ingen video som återspeglar verkligenheten något vidare ljudmässigt.

Jag upplever absolut sedan:en som mindre "mullrig" standard än coupen. Köp race helt enkelt :)

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Det är väl just den där känslan inne i bilen vid motorvägsfart jag är osäker på... Annars får den låta (nästan) hur mycket som helst...

Har väldigt dåliga erfarenheter från en Remus burk på min förra Golf som dånade och mullrade alldeles för mycket vid motorvägslunk - är väl därför jag är skraj...

Och jag älskar "roadtrips" så det blir en del motorvägsmil...

/bfg
På farthållare eller jämngas så gör de sig mer eller mindre inte alls påminnt. De är så nära orginal man kan komma där.
Kanske en ytterst liten dovare bullermatta, men de är absolut inte något som är påtagligt.

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Säker att du inte är eisenmann representant Wendtan? Blir mer o mer toksugen varje gång jag "pratar" med dig om detta!!

=) bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Väntar på besked om jag skall få åka med en kompis på en riktig factory tour (inte turist varianten till muséet) i Maranello nu i Juni, annars blir det fan en Eisenmann race!

/bfg
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Utan att egentligen ha ngt att lägga till denna tråden så är det många som är sugna på att lägga ett par tusen på Eisenmann - däribland jag.

Wendtan: Kommer du att göra en ljudfil med före och efter? Svårt att ta med laptopen ut på parkeringen för att försöka höra skillnanden...

MVH
Tobias
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Såja, ingen resa till Italien i år så nu ska det beställas Eisenmann!

Hur är det med frigången till M-Sport II kjolen bak? Fick du kapa nåt wendtan? Både Eisenmann och Xerius säger att man måste kapa...

Nån som har tips på en händig som kan installera detta åt mig i Stockholmsområdet? Kan varken kapa eller svetsa själv...

/bfg
Tobias: Nej, tyvärr gjordes ingen videoupptagning innan jag bytade, men du kan gärna få göra det på din :)

bfg: 2x76mm pipor och m-sportpaket fungerar helt utan modifieringar på Coupe. Även på sedan, se Razvans bil tex.
Om man har otur kan man få modifera standardkofångaren lite med 2x76mm som jag förstått det, men det är högst ovanligt.

Du behöver bara en vinkelslip. Det och 2 avgasklammor. Detta är vad Eisenmann själv rekommenderar. Svetsning krävs bara när soundrör skall installeras.

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jag håller ju på beställer Race pipor nu, men eftersom de tar ett tag att leverera så kan jag ställa upp på en före/efter inspelning...

Nån som har vettig utrsutning för detta? Spela in på telefonen räcker ju knappast...

/bfg
Bfg: låna en digital videokamera, de är de enda som funkar någorlunda vettigt.
Vem beställer du av?

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Troligtvis Xerius - verkar ha bra priser och är ju officiella återförsäljaren i Sverige.

Jag ska se vad jag kan låna för grejjer för att spela in alt filma ljudet... Otroligt! en pryl jag inte har! ;-)

/bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Oavsett om man använder ljud eller film tycker jag det är meningslöst utan en referens. Så, jag skall låna en kompis MD med proffs mikrofon och göra lite före och efter ljudupptagningar.

Det jag tänker spela in är:

Stillastående
- Tomgång (kupé/ute)
- Maxvarvning/nedvarvning (kupé/ute)

Under gång
- 50 km/h (kupé)
- 70km/h (kupé)
- 110 km/h sliten motorväg (kupé)
- 110 km/h ny motorväg (kupé)
- 140 km/h sliten motorväg (kupé)
- 140 km/h ny motorväg (kupé)
- acc 50-70 km/h (kupé)
- acc 70-110 km/h (kupé)
- driveby jämngas (ute)
- driveby max acc (ute)

Nåt som fattas? =)

/bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Med tungan rätt i mun så har jag beställt min supersound eisenmann... Nu har jag 3-4 veckor på mig att fixa referensinspelningen...

/bfg
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Tips om verkstad i Stokholmsområdet som kan montera proffsigt mottages också!

/bfg
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Glöm ej inne i ett garage., gärna en meter från en vägg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.