AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
689

behöver hjälp med bräslepump

Min bmw 740 -93 la helt plötsligt av i går kväll.Trodde det var soppatorsk för att jag hade lite bensin i bilen och den betedde sig som om soppan var slut.Men efter påfyllning vägrar den att starta. Till saken hör att i morgon onsdag har jag besiktningstid så nu blev det lite kris. Nu till min fråga,jag har kontaktat närmaste skrot men dom har bara pumpar till en 735-91 och en 730-92 kan någon av dom passa?

Ras.mus
OM 730:n har M60 motorn så ska pumpen passa. 735 och 730 med M30 motorn har en annan pump.

Den du ska ha bör heta:
1614 1 183 009

Kolla gärna vad din egen heter först så du är helt säker!

Du kommer oftast åt den under sätet genom en luck i tanken. Därför bör du inte ha tanken full när du byter! Se förresten upp med gnistor osv...
kan även vara relät som sitter allra längst ner i boxen bakom stötdämpartornet på passagerarsidan. pumpen kommer du åt från kofferten och det går att byta även med nästan full tank och har du under halv tank blir du inte ens blöt.

tack för svaren men jag gav upp letandet efter begagnad pump .fick tag i en i Hedemora men det blev 50 mil resa så det var inte värt det. jag beställde en ny i stället 2700:-

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.