|
|
|
|---|---|
|
Amen hallå asså!!! Är det någon som kan förklara varför stora fåglar har en förkärlek för att skita på bilar som är mörkblå? Imorse hämtade jag min älskling på lackverkstaden A2 i Gustavsberg. Lackat om hela baken, huv och bakdörrar. Mycket fint! Fick bevittna inspelning av ett avsnitt av Dr Mugg med Markoolio i spetsen på köpet... Nåväl - lite senare på dagen har fågelfan slagit till igen. Denna gången tog det på sidorutan. Är det någon som vet hur fåglar fungerar? Inte för att jag räknar med att kunna lösa problemet, vill bara veta varför dom måste skita på min dunkelblau E32a. Kan dom inte skita på mörkblåa civilsnutbilar istället... Ska fråga Doktor Mugg... Markisen | |
|
1. Dom tror det är vatten - Fritt att tömma 2. Dom ser sin egen spegelbild i lacken och blir... skiträdda ? /Anton |
|
| Dom skiter på Oxford-gröna också dom j-a | |
|
Ja, det är mycket märkligt: min oxfordgröna har varit nedskiten minst en gång i veckan den senaste månaden, men de silvriga och ljusblåa bilarna som står vid sidorna av min bil har jag inte sett blivit nedskitna en enda gång under samma period. Tycker bilindustrin borde ta saken på allvar och satsa på seriös forskning i ämnet! :-) Mvh. /Kjell |
|
|
Min diamantsvarta 325:a har också råkat illa ut de senaste veckorna. Ibland har 325:an straffats rejält av måsarna, ca 2 ggr i veckan. Svekke |
|
|
Tja mina vänner... Tråkit tråkit. Man får skjuta av dem helt enkelt. Har numera vatten och putsduk med mig i bagaget så man kan ta eländet med en gång. Putsa på grabbar. Markisen |
|
|
Titangrå ll verkar dom gillar också, här i Köpenhamn :-( BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Maldivenblå bilar tycker dom också om .. GRRRR | |
|
Diamantsvart är också en favofärg för de... :-( |
|
| Jag har en royalblå 325ix med samma problem.. dom gillar nog inte bmw. hade fem grön-vita skitar med rining på högra dörren. Och i veckan före de var ett typ lika många på huven o framrutan... snart blir de som i redbull reklamen att man skiter tillbax!! | |
|
Rätt lustigt mina mörkgröna, mörkblå och svarta har alla blivit attackerade av fågelskit. Men mina tre titansilver har aldrig blivit attackerade av fågelskit... Keep your distance! |
|
|
Jag säger bara-investera i en FLAMETHROWER och bränn de d-a! Jag fick skit på på bilen (Titansilver e46:a) varje dag i två veckor, sen snacka jag med värden om att han skulle hugga ned träden. Hag kapa av några kvistar och det hjälpte inte alls så jag blev tvungen att byta parkering! Idag e jag glad! |
|
|
Har kollat upp detta med min egen papigoja som är en fågel. Av någon anledning så tycker de om att preciser skita. Alltså de siktar omsogsfullt på något och skiter. Ungefär som vi gillar att skjuta mitt i prick med en pistol eller liknande. För erkänn att när du pissar så siktar du alltid på något. En av få hobbys de har. Och ju mer det blänker ju roligare naturligtvis. |
|
|
Anton: HAHA ASG!!! :D:D MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
har man otur om det ligger för länge kan det bli frät-skador i lacken, speciellt om det är nylackerat. Man bör ta bort det så fort som möjligt. Den svenska avundssjukan kanske existerar bland fåglar också.... Men en avkapad hagelbössa under sätet kan ju vara bra att ha ibland till vissa flygfä..... |
|
|
Min 318:on skiter de på så fort de får tillfälle men 325an vågar de sig inte på... Har ställt den under träd oliknande flertalgånger, inte en fågelskit... _______ /Chrille |
|
| Jocke: de där med hagelbössan kan vara rätt lämpligt annars också, till t.ex. små ungj*vlar som skjuter stenar med slangbella rätt i bilen när man kör förbi.. ='( | |
| ja precis..... | |
|
Min bil klarar alltid lacken MEN suffleten är svart ... MVH TONY |
|
|
Själv fick jag för mig att dom bajsade ut pluppar för att visa när det är dags för att åka in på tvättservice. :/ MVH //Nedde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.