|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
svintoleffe: Länk "blao is the name of the game!" |
|
|
svintoleffe: Länken var ju tänkt till Hael, skrev ju självklart fel namn bara. Hael: Precis som svintoleffe säger, och som etanol.nu säger krävs det bränsle, 30% mer enligt dom, det innebär större spridare, värre soppa pump ev. + att över 1kg börjar vi prata svetsninga av topp... "blao is the name of the game!" |
|
|
Att du inte bara fräser ur toppen lite då ? De gjorde brorsan och vi på en amazon inga problem alls. sen köpte vi en riktig skäringspackning och riktiga bultar och drog dom 11 kg. Sen skaffade vi en rotomaster turbo och en s2 wastgate sen laddade vi 1,8 kg och satte en sur gammal dellorto 40 direkt på turbon sen sög vi igenom den och några gammla kallstarts ventiler och Svetsad tändstolpe och en getrag 265 och svetsdiff. sen körde vi 0-100 på 5.1 sek och 0-402m på 13.14 sek. Fäste på trean med mönstrade slicks visserligen kan man i princip lyfta en amazon i bakänden men ändå. Den va inte rolig att köra snabbt med den kan jag ju säga. Man tänkte att man skulle bromsa lite sen känns bromsen som frikopplingen ungefär. Men man kunde ju inte låta bli att gasa ändå när de kom upp någon men sin m3 och trodde att hans bil var snabbast i världen typ. Men de märkte han snabbt att den inte va :) .. (SÅNT ÄR VERKLIGEN KUL) |
|
|
Nu har jag kommit fram till att jag ska testa utan kompsänkning. Är i princip klar, håller på att finjustera grejjerna lite nu. Kan återkomma med resultat sedan när allt fungerar som de ska. / Johan |
|
|
På En gammal B20 trimmad så kan faktiskt toppen börja flyta..(röra sig)..Då kan man stifta den mellan block å topp. Jag kör 9:0 i komp på Bmw e12 M10. Laddar 10-11 psi. motorn e helt orginal(+gammal) delorto 40 och T16 turbo Den varken spikar eller går varm.. det är oftast tändingen som folk inte har klurat ut. spikningar beror inte helt på kompet. |
|
|
Okej. Är ju lite mer komp i min motor. Tror de är 9.8:1 eller nå liknande. Hur mycket är 10-11 psi omräknat i bar då? Jag ska väl ge mig på tändningen sen när allt fungerar som de ska och de är dags att börja öka laddtrycket. / Johan |
|
|
14,5 tror jag e 1 bar!! På min M10 så kan fel stift ge spikningar.. ska jag avslöja ett riktigt dåligt stift modell för min motor..(helt värdelösa enligt min åsikt. |
|
|
Ja vad är de för stift som inte fungera nå bra? Och vad fungerar bra? / Johan |
|
|
bosch super 4 ....urk..:( men dom kan funka för andra.. Nu kör jag med volvo turbo stift.. annar så går Ngk |
|
|
10psi är 0.7bar |
|
|
Jag kör med dubbla blockpackningar + platta emellan, funkar bra än så länge men har inte laddat mer än 1 bar |
|
|
Hmm jag testar utan först iallafall. Ska se om jag får grejjerna å lira nu i helgen. Men.. jag håller på att koppla in en lambda i bilen min, men vet inte hur sladdarna ska kopplas riktigt. Det är en 3 sladdig givare från en Audi 80 16v eller nå liknande. Själva signalkabeln är ju svart, men sen finns de 2 till kablar. En helvit och en vitgrå. Dom lär ju vara till förvärmingen, men hur ska dom kopplas? En plus, en jord? / Johan |
|
|
mr-x : Det är möjligt att den kan börja göra men de gjorde inte vår i allafall. Men de va mycke som krabbade. Körde typ 10 mil och lå i garaget i 3 dagar för att kunna köra igen haha nej men typ. De får man ta när man bara slänger ihop skitsaker. Huvudsaken är att de går bra när de väl går. Ingen bil man har alldagligen precis så varför ska man kunna lita på den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.