AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
829

Slirande koppling 328 -96

e3
274
e36328i
328i limo -96
Hej!

Min koppling bettar inte längre så det är dags för byte men då säger en polare som är mekare att det räcker att byta lamellen eftersom det oftast bara är den som blir slut. (om man nu inte våldat och bränt både tryckplatta och svänghjul) någon som har erfarenhet av detta? isåfall vart köper man en lamell? tex mekonomen har ju bara kompletta satser. någon som vet nåt om detta??
parolof
det kan mycket väl räcka med lamellbyte, men när du ändå tar isär grejorna är det lika bra att byta allt. (lamell, tryckplatta, urtrampningslager)
Hej ja du .. om du ändå plockar ner så byt hela satsen .. annars står du säkerligen där efter ett tag och urtrampningslagret väck.. byt

Bimmer
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Instämmer med föregående talare, passa på o byt allt när du ändå har det nere. Det är inga större summor det rör sig om, ca 2300 för kopplingssats på Bmw (sachs) och ca 1850 för samma på mekonomen (luk). Jag valde att handla på mekonomen för det inte finns nån bmwförsäljare i närheten, samt att jag hörde från Bmw själva att Luc o Sachs är likvärdiga. Passa även på att byta stödlagret som sitter i vevaxelns bakkant. Denna hade de dock inte på mekonomen utan det köpte jag för sammanlagt 145kr från bmw, med frakt...
e3
274
e36328i
328i limo -96
ok tack! är det lagret som ing. axel på växellådan vilar på?
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Jaa det torde det vara... Är det som sitter längst bak i vevaxeln. Skulle kunna göra en liten guide på fredag för då ska jag byta själv.
Li
209
Lindqvist
524 td pickup.. -84
525 Tds -92 -02 M5
525 tds -93
varför köpa lagret hos BMW?? köp hos någon järnhandlare som saluför lager... eller kolla med någon som anväder mycket lager.. blir billigare

Mmmm Diesel......
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Inte lätt om man inte vet de exakta dimensionerna på lagret. Är väl en sak om man kan skruva ner o sen kolla o mäta... Men jag kan inte vara utan bilen flera dagar så jag måste ha allt redan från början. Sen tyckte jag inte 120spänn för ett lager var särskillt dyrt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.