|
|
|
|---|---|
|
tänkte köpa ett simons dtm system till min 328:a vad tycker ni har märkt att en del har imot simons men varför? vill inte lägga för mycket pengar men har ni andra förslag? min bil: Länk | |
|
En del har haft problem med att de rostar duktigt. Kolla annars Ferrita kanonkvalle! Går väl loss på ca:4500:- |
|
|
ok lite dyrt tycker jag behöver inte vara rostfritt har inte tänkt att ha bilen i flera år. är det nån som har dtm utblås skitar det ner mycket? och har nån någon bild på e36 med det? min bil: Länk |
|
|
Hej Steffo, jag har DTM blås. Har haft det i 200 mil nu och allt är frid och fröjd. Ljudet är mullrigt och gott. Saker man kan klaga på, men som är överkomliga om man inte är riktigt petig. är : * Passformen med upphängingen av burken. Man måste flytta vänster gummiupphängningen om man har haft orginalburken och trots detta är det ett spel på 1,5-2 cm mellan fästena och gummit. * Ena utblåsröret är liiiite mer nedåtböjt vilket gör att att från vissa betrakningsvinklar kan se lite osymmetriskt ut. KOlla detta innan du köper om du är hardcore pedant. * Rören från katten är stora, är ingen hejare på tum men ja gtror att det är 2 1/2" vilket gör att det bakifrån kan det se ut som ett överdimensioneratsystem med tanke på den markfriagången. Rören kommer närmare marken än orginal ... men ingen fara om man inte är hardcore pedant. * Simons väger mer än orginal (budget varianten vet inte hur det är med deras dyrare grejer). Kanske 4 kilo. * Monteringen gick ganska bra, men kolla att du har ringbussningarna mellan Simons rör och kattrören. På min Simons sats saknades denna bussning! Men jag kunde återanvända den gamla. Om ditt gamla orginalsystem är rostigt i fästena behöver du vinkelkap. Det är ett helvete att få bort orginalburken om dessa är rostiga eftersom de tar all plats. Gummiupphäningarna sitter ssvåråtkomliga eftersom orginalsystemet täcker dessa bätte än Stefan Liv. Vad gäller rost ... jag har hört mig för och rost utanpå kan man skydda sig mot om man ser till att alla metalldelar skyddas med färg som klarar värmen. Tydligen brinner vanliga sprayfärg!! :D Jag har köpt matt svart färg. Innan mäte ... snackas om dämpmaterial och rostinuti ... dämparmaterialet kan jag inte säga ngt om .. bara att jag tycker att det låter lite mumsigare efter 200 mil utan att det är jobbigt. Rosten ... om man ser till att blåsa ur systemet alt ser till att systemet kommer i "arbetstemperatur" så kommer kondensvattnet att försvinna ... rostrisk minimeras ytterligare. Jag påstår inte att jag är expert utan beskriver utifrån mina egna erfarenheter/infosökningar, så jag hoppas att jag slipper smärre påhopp! ;-) Mvh Stephan |
|
| har också ett simons på min 328 sedan 3 månader. kan bara säga att jag är helnöjd, perfekt ljud och god passform! | |
|
oj vad mycket info tack så mycket tror nog jag ska köpa ett sådant då. min bil: Länk |
|
|
Bilder på E36 dtm-blås finns i mitt galleri. Förra bilen var en 325:a /Christofer |
|
|
Sorry. fanns inga länkar i profilen. Här är bilen iaf. www.autopower.se/galleriet/visa.asp?id=1486 /Christofer |
|
|
ähh va fan.. Länk /Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.