AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.262

Fixa billig styrled?

Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
D verkar inte bättre än att en styrled är glapp på bilen...
Jag vet att jag har läst inlägg där folk har skrivit om hur dom bytt sina styrleder genom att bara tjacka själva kulleden å sen pressat i den i gamla armen, men jag har suttit å letat men kan inte hitta inläggen... Vart får man tag på lösa leder? Fan, har ingen större lust å tjacka nytt på BMW. Skulle gå på runt 900 pix bara för att d är en IX... Kanske t.o.m. nån som vet vart man kan få d fixat i norra sthlm området?
verkar som att du förväxlat spindelleder och styrleder! spindellederna sitter i bärarmen och sitter i fjäderbenet längst ner, styrlederna sitter i styrstagen och är gängade på styrstaget, går lätt att byta själv!

en lös spindelled går utmärkt att köpa på mekonomen,adcenter,meca eller varsomhelst (bmw säljer inte lösa leder utan enbart hela länkarmen för runt en tusenlapp) och sen pressa in den, dock behöver du en press till detta...jag brukar skruva loss armen och köpa en ny led, gå till en maskinverkstad här i byn så fixar han det på en kvart och det kostar 50 kr :)

MVH
Johan K
Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
jasså d går å tjacka lösa leder på mekonomen.
Men d går asså inte å byta bara styrleden(har inte blandat ihop styrled/spindelled :)

För grejjen är att bara en vanlig styrled kostar ca 900:- till min bil så jag hoppades på att kunna komma undan billigare....
Nån som har nå tips hur man skulle kunna grejja d ändå? Har vart lite inne på å köpt en styrled till en vanlig e30, kapa å svetsa fast på mitt styrstag. Tror ni d kan funka? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.