|
|
|
|---|---|
|
Tänker byta motor inom snar framtid i en 320i -93. Har hittat en komplett 325 m50 -93 motor med box,sprut,kabelhärva m.m. Men då har jag en "multiple start interrupt 2(vehicle immobilization)" nr.82 91 9 404 260 monterad i bilen. På tyska heter detta tydligen Separates System Mehrfachstartunterbrechung. Det finns ett litet "öga" i mittkonsolen där man måste trycka mot en del som finns i nyckelknippan så att tändningsströmmen blir aktiverad. Passar detta med den nya motorn och boxen?? | |
parolof |
Inget svar på din fråga direkt men....... Jag har bara en "nyckel" till min bil och ville beställa en i reserv, enligt BMW är "nyckeln" unik för boxen, så det gick inte att beställa en separat, tycker det lät konstigt. Någon som vet?? |
|
Jo det låter konstigt om man inte skall få en ny nyckel. Tror att du måste ha nån kod som du måste ange vid nyckelbeställning. Åtm. jag har en säkerhetskod på en lapp från bmw! Men denna startspärr som sitter i min bil är eftermonterad, dvs. det måste ju då passa flera olika modeller, motorer. Enligt bmw:s EBA så skall den passa bla. e32 e34 e36, så det måste ju gå att byta motor iallafall utan problem!? |
|
Gud.mp3 |
Jag bytte min motor.... och har "multiple start interrupt 2(vehicle immobilization)", jag bytte från min 325:a -93 till en 328:a motor -97, problemet jag hade var EWS:en .... köpte hel motor med databox och kabelhärva... nya boxen hade ews så d gick inte... använde min gamla databox, då funka det .... |
| Ahaa! Då kanske det kan lyckas iallafall om jag använder 325:ans databox. | |
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Har ett liknande dilemma så jag väcker detta lite. Tänkte hänga i en m60b30 i min e24. Den har startspärr. Dock har jag nyckel och ringen, men hur ska jag koppla det? I annat fall har jag en box från en m60b40 utan startspärr. Tror experterna att det skulle lira? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.