AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.248

Varför inget Mini Cooper forum?

Sida 3 av 3
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
På S:en så har du allt du behöver med Chili och Curry tror jag paketen heter. Xenon, larm, däcktryckskontroll, multifunktionsratt, halvläder.

Runt 155.000 för den bilen skulle jag säga är ett bra pris, absolut.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Undra just exakt vad som är gjort för att få ut de påstodda 205.000, inte för att det är svårt men kan vara värt att kolla upp.

St
130
Stefan T
M135i -13
BjörnB,

Jag är drygt 190 och knappa 90 kg, jag tror att man kan kalla det fullvuxen! :) Funkade hur bra som helst i Mini, satt lika bra i den som i den E46:a jag hade innan.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för all info!
Stefan, ok du verkar fullvuxen ;D Om man tycket att en e46 coupe är för liten och långsam köper man en Cooper S låter det som.

acey, 205hk míssade jag. Är det inte relativt vanligt att eftermontera works kittet?

Är det nåt problem att köpa en trimmad bil i Tyskland?

Länk
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Förlåt om jag ställer en dum fråga, jag är inte så insatt på MINI-fronten, men går den att få med rostad lök också? ;)

/Fredrik
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag är inte rätt man att svara men det mesta i kryddväg verkar finnas att få, säkert rostad lök också ;)
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Bra! Då tar jag en sådan, gråmetallic Cooper S Works med senap, dressing och rostad lök!:)))

/Fredrik
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
BjörnB: Tror inte eftermontering av Works kittet är såå vanligt (mest för att det är dubbelt så dyrt som att låta tex kellners göra jobbet). Finns väldigt mycket tuning till MINIn, så kolla vad som är gjort och av vem. Det är nog inga problem, har aldrig hört att det varit problem. Och en 02:a har ingen garanti kvar hos BMW i vilket fall.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Nu har jag varit och provkört bilen som får en gokart att verka trög genom svängarna...-Cooper S

Riktigt rolig bil men mer civiliserad än jag var inställd på.

Blev positivt överraskad av utrymmet (i framsätet) och komforten trots 17"-färlgar och lågprofildäck.
Bilen kändes riktigt gedigen och välbyggd. Uppmuntrar helt klart till buskörning i stadstrafik.

Det aktuella exemplaret var en fin Cooper -S med chilipaket och 5000mil för 170', lite att fundera på, dock utan vinterdäck. Från vilka andra bilar kan man ta fälgar som passar?

Finns det en modell som heter Cooper S Works? Eller är works bara eftermonterade trimkit?

Racerbilen: Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Björn B,

Work säljs i dagsläget som BMW OK:at trimkit med garanti.
Monteras hos återförsäljaren.
Ombesiktning nödvändig.
Kostnad ca 60KKr för 30 hk.
Då ingår rätten att kalla MINI:n MCS Works :)

Inom kort kan det beställas till bilen från fabrik.

Kelleners kan trimma upp din MCS till motsvarande (eller fler) hästar
till en bråkdel av kostnaden.

//F.d. MCS Works numera Z4

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Ma
47
Martin_mcs
BMW M3 E46 -03 carbonsvart
""Björn B,

Work säljs i dagsläget som BMW OK:at trimkit med garanti.
Monteras hos återförsäljaren.
Ombesiktning nödvändig.
Kostnad ca 60KKr för 30 hk.
Då ingår rätten att kalla MINI:n MCS Works :)

Inom kort kan det beställas till bilen från fabrik.

Kelleners kan trimma upp din MCS till motsvarande (eller fler) hästar
till en bråkdel av kostnaden.""

-Men observera att du kan har inte rätten att kalla den works om du inte köper det dubbelt så dyra kittet. =) För runt 10 lappar har du runt 200hk om man är lite händig.=)
Här är min gamla som är ill salu. Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tack för all respons!

Works-kittet låter dyrt i förhållande till effektökningen. Namnet "works" kan jag klara mig utan.

Vad gör Kelleners för att få ut runt 200hk?

Martin, vad är det man får för 10'? Är det också från Kelleners?
Ma
47
Martin_mcs
en annan programvara + ett annat kompressor hjul ligger mellan 15-17& skillnad jämfört med orginal. ger ca 195-200hk. du kan göra detta själv för under 10 ... kolla mer på www.coopersweden.se
Ma
47
Martin_mcs
jag gjorde min trimning hos digi-tec i datteln. kostade 13 med dyno test.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Låter helt klart intressant. Ny programvara är det chip man kan montera själv? Eller vem kan byta programvara i Sverige?
Ma
47
Martin_mcs
Jag har inte gjort det själv men medlem i malmö har gjort det själv. Köpte MTH´s kit som man sätter mellan en laptop och bilen. Sen är det bara att överföra själv vilken programvara man vill ha. Han bytte även sin pulley själv. Kruxet är att man måste ha en puley remover men den kan man köpa för ca 1500 spänn på minimainia.
Ma
47
Martin_mcs
www.digi-tec.se finns nummera i sverige. Dom kan lösa problemet!
annars har väl it´s fun, bsr oxå något liknande.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.