|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har svaga funderingar på att skaffa mig en Cooper S, letade runt lite här på sajten, & kan inte förstå varför inte Mini har fått eget forum? Dom räknas väl mer eller mindre som en BMW? Info tack! :) | |
| Mini är inte mer BMW än Rover var, så det tycker jag är ganska förståeligt. :) | |
|
mosse: Ändrat inställning? Länk ;) Om du inte redan sett det så har Mini-ägarna ett eget forum på www.coopersweden.se /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
Hmm...ja Masten, (kul att du har sån koll på vad man sagt tidigare) det har jag nog! Men jag vidhåller att dom var en fluga, marknaden har stabiliserats lite nu, priserna på S modellen börjar bli attraktiva.. Tänkte mest på att detta test Länk ligger på sidan... Det var tydligen tillräckligt mycket BMW för att hamna där iaf.. ;) |
|
|
mosse: Jag är som en skvallerjournalist, kan snoka upp gamla lik i garderoben för vem som helst :D Som jag ser det är Mini mer BMW än vad Rover var iaf. Mini är otroligt attraktiva begagnade, det dröjer inte länge innan bilarna i hallen på jobbet blir sålda. /Masten "En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW" |
|
|
MINI är en fullvärdig medlem i BMW-familjen enligt BMW AG. En riktig dundersucce'. Definitivt mer BMW i MINI:n än vad många ignoranta personer här tycks tro. Dessutom kan den köra i från de allra flesta BMW:ar när det svänger. Väghållningen är superb, vilket är något av BMW:s adelsmärke. Så det så. Fd ägare till MINI Cooper S Works :) |
|
|
...tills diskrimineringen av denna underbara BMW-bil på detta forum slutar så håller MINI:sarna till här (Masten får guldstjärna) : www.coopersweden.se |
|
| Hobbe - såja, du behöver inte kalla mig ignorant för att jag inte tycker att det är konstigt att det inte finns något forum för en bil som bevisligen INTE är en BMW. | |
|
min tjej har visat stort intresse för en mini... så det kanske blir en inom en snar framtid... jag hade gärna haft en och leka med lite :-) __ ///M som i Mugge. |
|
| Och varför inget Rolls Royce Phantom-forum?!!! ;D | |
|
liste, Du får gärna ta ordet med två nypor salt. Ett starkare ord användes än vad som var planerat. Ursäkta. E38B12, Om Rolls Royce ägarna accepterar detta :) |
|
|
liste, Bevisligen ? Jag lyssnar gärna på denna argumentation ;) |
|
| Hobbe - jag menar att det inte sitter några BMW-emblem på huv eller baklucka på en Mini. Inte heller står det "BMW" i regbeviset. Mer bevis än så har jag inte. :) Vill understryka att jag ABSOLUT inte har nånting emot Mini - tvärtom! | |
haimaul |
Det vore kul med lite schysta mekartips till Rolls Royce Phantom nu när de också börjar sjunka i pris! För att inte tala om olika trimchip, öppna filter och sportavgassystem! :O __ When in this charming car, this charming man... |
|
liste, Du behöver inte gilla MINI, men det är svårt att låta bli. Det är emblemet som gör det med andra ord. Vem som designar, bygger, marknadsför, säljer, glädjer sig åt vinsten, och i övrigt tar all ära som utdelas spelar ingen roll. Det är väl bara till att gratulera brittisk bilindustri till all MINI framgång då. BMW är tydligen lyckligt omedvetna. Jag ser fram emot att välkomna alla Honda-ägare som klistrar på ett BMW emblem på sin bil, och läsa dessa nyblivna BMW-ägares inlägg på Autopower ;) |
|
|
haimaul, Rolls Royce forumet på Autopower skall givetvis ligga mellan Styling och Mekartips :D |
|
| Hobbe - läs nu inte mina inlägg som Fan läser Bibeln. ;) Du vet mycket väl hur jag menar och inte menar. :) | |
|
liste, Det blir roligast när man läser hur man vill :) //Hobbe Ferrari Z4 :) (Hittas numera på Ferrariforumet med påklistrat Ferrarimärke) |
|
| Kan se det framför mig; "Phantom - Tips på schyssta sportsystem?", "Phantom - 22- eller 23-tum", "Phantom - Hjälp, jag spillde årgångschampagne i baksätet!!!" osv ;) | |
|
Skulle dom som har en Mini av gamla modellen också vara välkomna till det forumet då? För det är ju definitivt ingen BMW!... :) |
|
|
GE, Det är skillnad på Mini och MINI. Ungefär som att jämföra Porsche 911 och VW 1302 :) Samma ursprung, men.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.