|
|
|
|---|---|
|
Har sökt lite å läst äldre trådar om detta. Vissa skriver att de varnar för sent, att t.ex mot laserpistol att det är förns polisen riktar in och skuter på bilen som den ger signal och då är det redan stortsätt redan kört. men denna, Länk "Världens bästa", ska kunna känna av på mer än 2km håll. Funkar detta verkligen. Om det gör det så ger jag hällre pengar dit än till polisen, och denna kan man ha länge. Så några erfarenheter? | |
|
Om polisen står och mäter med radar på ett ställe där det är fritt "skottfält" 2 km och mätning sker på ett framförvarande fordon kan antagligen varnaren ge larm på detta avstånd, ja. Kruxet är att polisen inte får mäta med radar över ett visst avstånd, 400 meter om jag minns rätt. Därför ställer de sig sällan på platser där det går att mäta på avstånd som avsevärt överstiger 400 meter. Kom ihåg att en laserstråle går spikrakt och normalt inte kan detekteras bakom krön, skymda kurvor, etc. Det som står i produktbladen är i detta fall vad som kan uppnås under ideala omständigheter, men dessa råder mycket sällan. |
|
|
Man måste ju komma ihåg att en laservarnare inte kan varna för en laserstråle som itt skjuts på en. Alltså måste polisen skjuta antingen på din bil, eller en framförvarande bil möjligen, för att laservarnaren ska kunna varna. En radar som hela tiden står å sänder ut sina vågor, t.ex ett kameraskåp funkar dom rätt bra på. - Smakar det så kostar det, tyvärr! - |
|
| Nu ser jag att jag skrivit radar på flera ställen i mitt inlägg ovan. Allt jag skrev avser laser, inte radar. Ber om ursäkt för att det blev missvisande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.